Ta poletni kos garderobe v avtomobilu ne bi smel imeti mesta. Pa to upoštevate?

V poletnih mesecih, ko je vročina še posebej huda, mnogi vozniki za volan radi sedejo bolj lahkotno oblečeni in obuti, pri tem pa pozabijo, da se lahko zgodi kaj neprijetnega.

Seveda so v vročih poletnih dneh prva izbira številnih kar natikači, ki so tipično in lahkotno poletno obuvalo. Toda zaradi svojih lastnosti vozniku preprosto ne omogočajo, da bi vedno in v vsakem trenutku reagiral tako, kot je to najbolj primerno in varno. Natikači namreč na “sedijo” na nogi čvrsto in zlahka tudi zdrsnejo z noge – še huje, pri tem lahko zdrsnejo tudi pod zavorni pedal.

Profimedia

Gladka podlaga lahko pomeni, da bo (oznojena) noga zdrsnila s podplata, kar je še posebej alarmantno ob manevru silovitega zaviranja. Ravno tako natikači nimajo opetnika in je tako noga med počivanjem na tleh brez opore, mnogi natikači imajo tudi precej širok podplat, kar lahko pomeni, da boste nehote pritisnili dve pedalki – ali bo natikač odletel … Če bo, kot rečeno, končal zagozden pod pedalko zavore, jo ne boste mogli povsem pritisniti in tako ne boste izkoristili vse zavorne sile.

In tudi, če natikače sezujete v avtomobilu in vozite bosonogi – česar sicer zakon ne prepoveduje, z boso nogo ne morete zagotoviti enake oziroma enko razporejene sile (predvsem) na pedalki zavore.

Profimedia

Noga (posebej potna) tudi laže zdrsne s pedalke (tudi plina ali sklopke), posebej še, če je ta že brez rebrastega (gumijastega) vzorca ali je ta že posnet. Še huje pa je, če na pedal zaide droben kamen, trska, košček stekla - vi pa želite nanj pritisniti z vso močjo …  

Zakonodaja eksplicitno ne prepoveduje vožnje v natikačih (ali podobnih, za vožnjo neprimernih obuvalih, kot so na primer ženski čevlji z visoko peto – ali debeli in blatni pohodniški čevlji), toda pri Agenciji za varnost prometa opozarjajo na uporabo varne in primerne obutve za volanom, ki bo omogočila udobno vožnjo, hkrati in predvsem pa tudi hipno, natančno in pravilno reakcijo ob morebitni nepričakovani situaciji v prometu.

Profimedia

Policist lahko kaznuje voznika, če oceni, da obutev onemogoča obvladovanja vozila in napiše plačini nalog za 120 evrov. Res pa je tudi, da je v večini evropskih držav zakon spisan podobno, toda v Franciji, Španiji in Grčiji vam lahko policist vendarle izreče globo, saj je tam vožnja v natikačih kazniva, v Veliki Britaniji pa so sankcije ostre, če policija ugotovi, da ste zaradi neprimernega obuvala, povzročili nesrečo, v skrajni meri grozi tudi odvzem vozniškega dovoljenja.

In kakšna obutev je torej priporočljiva? Vsekakor naj ima le zmerno debel (in čvrst) podplat (okoli 10 mm), ki omogoča odločen pritisk na pedalko zavore. Čevlji naj bodo udobni, lahki, s trdim opetnikom in naj dobro, čvrsto objamejo nogo in podplat. Športni copati so kar dobra izbira, vendar pri tem pazite, da podplat ne bo preširok.

Preberite še:

Novo na Metroplay: David Amaro o spreminjanju skozi leta in trenutkih, ki mu pomenijo največ | Ob skodelici kave