Čeprav večina mehanikov nima navade, da bi ogoljufala lastnike avtomobilov, je zaradi nekaj slabih primerov veliko nezaupanja.
Svet avtomehanike se marsikateremu vozniku lahko zdi zelo tuj, zato je dobro poznati nekaj “trikov” s katerimi lahko v nekaterih servisnih delavnicah za svoje storitve zaračunajo več kot bi bilo pošteno in spodobno.
Iskanje "dodatnih napak"
Zdi se, da avtomobil dobro deluje, zato bi moral biti tehnični pregled le formalnost, kajne? Toda potem v servisni delavnici ugotovijo, da ne bo šlo brez dolgega seznama popravil. Nekatera so morda resnično potrebna, vendar bodo nekateri servisi lastnika avtomobila skušali prepričati, da so potrebna "dodatna" popravila za tehnični pregled, čeprav niso.
Najboljši način zaščite pred ogoljufanjem, je servis, ki mu je vredno zaupati.
Predragi deli in storitve
Servisi zaračunavajo pribitek na cene nadomestnih delov. Kupijo jih na debelo, nato pa jih prodajo z dobičkom. Težava je v tem, da malo ljudi ve, kakšne so cene.Nekateri mehaniki poskušajo to izkoristiti tako, da strankam zaračunajo previsoke stroške komponent. In če si mehanik za dvourno delo vzame štiri ure, to tudi zaračuna.
Če se zdi cena nadomestnega dela previsoka, je priporočljivo poklicati uradnega prodajalca ali preveriti na spletu, če je cena razumna. Ni odveč zaprositi serviserja, da pripravi ponudbo za načrtovana dela, da je vnaprej znano kakšni stroški so predvideni, treba je preveriti ali vključuje vse nadomestne dele, delo in DDV.
Zaslepitev z znanostjo
Kdor nima specializirane diplome, verjetno ne razume natančnejšega delovanja sodobnih avtomobilov. Servisni delavci včasih namerno uporabljajo tehnični besednjak in besedne zveze, če ocenijo da je mehanično znanje stranke omejeno.
Z zavajanjem z žargonom lahko lastnika avtomobila prepričajo, da je treba opraviti dodatno delo, čeprav tega ni. Brez strahu je treba poiskati pojasnila o vsem in če v servisu ne morejo preprosto razložiti, zakaj je treba opraviti delo, je avtomobil bolje peljati drugam.
Prav tako se je vredno posvetiti osnovnim mehaničnim pojmom, kajti premetenemu mehaniku je veliko težje ugnati stranke, ki obvladajo z avtomobilsko tehniko.
So deli res zamenjani?
Brez pogleda v notranjost motorja ali pod avto, je nemogoče ugotoviti, ali so bili deli zamenjani s povsem novimi komponentami. Nekateri nepošteni mehaniki bodo v vgrajujejo rabljene dele ali zaračunajo nadomestne, ki jih dejansko nikoli niso vgradili.
Večina servisnih delavnic z veseljem pokaže zamenjane dele, da dokažejo, kaj je bilo narejeno in kakšna je bila težava z okvarjeno komponento. Če delavnica tega ni pripravljena storiti, verjetno dela niso opravili pravilno – ali pa sploh ne.
Nizka ponudba, visok račun
Klasičen trik prevarantskega serviserja je, da ustno ponudi nizko ceno in nato po opravljenem delu izda ogromen račun. Mehanik bo trdil, da ni vedel, da bodo morali dele dobiti po višjih cenah.
Dober mehanik bo vedno pridobil dovoljenje lastnika, preden bo popravil kar koli večjega, ni odveč poiskati tudi drugo mnenje, če je potrebno. Vsekakor pa je treba preveriti veljavnost vsaj 12- mesećnega jamstva in shraniti račun.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere