Na trgu rabljenih avtomobilov Audi A5 uživa status zaželenega avtomobila. Hkrati pa visoko kotira na področju zanesljivosti.
Ne pravijo zaman, da je gospod Walter de Silva tisti oblikovalec, ki z vidika dizajna in oblikovanja rešuje in hkrati na višjo raven povzdiguje avtomobilske tovarne in koncerne. Prav on nosi velik del odgovornosti za končno podobo Audija A5, zato pravzaprav ni presenečenje, da je prav ta Audi eden od najelegantnejših modernih športnih avtomobilov.
Z modelom Audi A5 so v Ingolstadtu pravzaprav razširili ponudbo modelov, ki je nastajala na platformi B, torej v razredu, kjer je s karavanskim ali limuzinskim zadkom v tem koncernu vladal Audi A4. Modelu A5 so namenili tri karoserijske različice, prav vsaka pa je bila na trg poslana s prav posebno nalogo.
Audi A5 Coupe je tisti, ki je moral nadaljevati že skoraj pozabljeno, vendar izredno cenjeno in v svojem času zelo izredno zgodbo modela 80 Coupe. Zadnji Audi 80 Coupe (B4) je iz tovarne zapeljal leta 1996, prav ta pa je po tihem veljal za naslednika legendarnega Quattra. Audi A5 Coupe tako v salone ni prišel kot novost v ponudbi te tovarne, temveč kot nadaljevanje zgodbe o uspehu. Hkrati je Audi s tem modelom zapolnil svojo ponudbo v razredu Coupejev (R8, TT) ter seveda skočil v zelnik BMW-ju (serija 3), Mercedesu ter tudi Alfi Romeo (GT), ki so v tem razredu vseskozi ponujali odlične kupeje.
Cabriolet je luč sveta ugledal dve leti za Coupejem, zamenjal pa je priljubljenega, vendar z zobom časa (vsaj kar zadeva karoserijsko trdnost in varnost) temeljito načetega A4. V salone je zapeljal ponosno in brezkompromisno. Kot klasičen kabriolet s platneno streho. Pravi ljubitelji prepiha kljub pregovornim težavam namreč prisegajo na platno. Trda zložljiva streha? Lepo vas prosim, pri Audiju pač ne. Po zaslugi sodobnih aerodinamičnih rešitev in materialov je vožnja tudi pri večjih hitrostih dovolj udobna in tiha, poleg tega pa v primerjavi s trdo zložena platnena streha zavzame bistveno manj prostora v prtljažniku (pri Audiju A5 samo 60 litrov).
Audi A5 Sportback pa je s podaljšano streho in v pokrov prtljažnika integriranim zadnjim steklom poskrbel za presenečenje, saj v letu 2009 v tem razredu prostornega štirivratnega kupeja konkurenca pravzaprav ni ponujala. Mercedesov CLS je občutno večji in dražji avtomobil, Bavarci pa so z modelom serije 3 GT odgovorili šele v letu 2013. Kupci so čudovito ukrojeno kombinacijo pločevine in aluminija hitro in radi sprejeli.
Da je bil Audi A5 v vseh svojih karoserijskih različicah lahko kos bogati ponudbi motorjev, so v karoserije vgradili vrsto ojačitev, posledično pa je avtomobil na področju varnosti in vodljivosti brez težav dosegal enake rezultate kot bistveno dražji in prestižnejši avtomobili. Od skromnih 140 dizelskih konjskih moči pa vse do 450 in več bencinskih 'konjev' lahko poganja vašega Audija A5.
K odličnemu vtisu, ki ga na prvi pogled in otip ponuja ta avtomobil, v nekaterih različicah močno pripomorejo tudi aktivno vzmetenje ter, kot rečeno, odlični motorji, pogonska tehnika in v nekaterih različicah seveda tudi menjalniki S-Tronic.
Čeprav smo v uvodu zapisali, da Audi A5 na lestvicah zanesljivosti kotira zelo visoko, pa seveda tudi pri tem avtomobilu brez težav ne gre. Med težke oziroma bolje rečeno dražje okvare lahko pri dizelskih motorjih uvrstimo okvare dvomasnih vztrajnikov in EGR-ventilov. Če boste v prostem teku motorja slišali nekakšen 'flop-flop' zvok, računajte, da bo treba za popravilo odšteti slabega tisočaka. Bencinski motorji veljajo za zanesljive, ni pa nenavadno, da prihaja do porabe olja in intenzivnega nabiranja saj na sesalnem kolektorju, kar posledično povečuje porabo in vpliva na zmogljivosti motorja. Čiščenje te težave odpravi. Pri bencinskih motorjih je dobro pozornost v okviru rednega vzdrževanja nameniti tudi tesnosti hladilnega sistema, predvsem pri plastičnih sklopih.
Če vztrajate, da mora biti menjalnik samodejni, imejte v zavesti, da so menjalniki Multitronic precej težavni, medtem ko z S-Tronicom načeloma ni večjih težav. Poleg delovanja menjalnika vam priporočam tudi nadzor amortizerjev in vzmeti.
Kar zadeva notranjost, smo v tem koncernu že bili priča bolj trpežnim in manj občutljivim modelom. Tu in tam se lahko pojavi kakšen čriček, hitro pa se obrabijo tudi usnjeni sedeži in nekateri plastični deli v kabini (luščenje). Karoserijska lepota zahteva svoj davek, zato naj vas ne preseneti kakšna kapljica vode na zgornjem delu vrat v avtopralnici. Nemška Dekra v enem od svojih poročil navaja še pogosto pokanje vetrobranskih stekel.
Ko govorimo o elektroniki, v tem avtu velja za zanesljivo, na servisih pa so vendarle zabeležili nezanemarljivo število težav s prižiganjem opozorilnih lučk (potrebno je resetiranje), delovanjem električne parkirne zavore, senzorji vzvratne vožnje, pametnimi ključi in sistemom MMI.
Čeprav je Audi A5 v letu 2012 doživel nekoliko bolj mil 'facelift', ne bo prav nič narobe, če boste izbrali starejšega. Z oblikovnega vidika so bile spremembe skromne, drugačna pa je zgodba pri motorjih. Pri novejših letnikih so čistejši in varčnejši, razlike pa so v ceni rabljenih precej očitne.
Ne glede na to, ali beseda teče o kupeju, kabrioletu ali Sportbacku, Audi A5 bo še nekaj prihodnjih let užival status elegantnega športnega avtomobila. Walter de Silva je opravil odlično delo, tehnična osnova pa temelji na eni od najboljših nasploh. Si lahko želite več?
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj