Če ste obtičali na voznem, prehitevalnem, počasnem, zaviralnem ali pospeševalnem pasu, bo okvarjeno vozilo odstranila pogodbena vlečna služba.
Nenadna okvara avtomobila ali nesreča na avtocesti je lahko silno neprijeten dogodek, ob drugih posledicah tudi zato, ker je treba pokvarjeno ali poškodovano vozilo čim prej odstraniti. Upravljalec državnega avtocestnega omrežja DARS mora namreč v skladu z zakonodajo (Zakonom o cestah in Zakon o pravilih cestnega prometa) odstraniti vse ovire z avtocest in hitrih cest, med katere sodijo tudi okvarjena, poškodovana ali zapuščena vozila, ter s tem zagotoviti varen pretok prometa.
Najprej klic na številko 1970
Vozniki, ki so s pokvarjenim ali poškodovanim vozilom obtičali na odstavnem pasu, odstavni niši ali počivališču, morajo odstraniti vse ovire med katere sodijo tudi okvarjena, poškodovana ali zapuščena vozila, ter s tem zagotoviti varen pretok prometa. Za odvoz pokvarjenega ali poškodovanega vozila lahko pokličejo svojo asistenco ali pa enega od Darsovih pogodbenih partnerjev. Natančna navodila vozniki dobijo ob klicu na številko Prometno-informacijskega centra 1970. Tudi zato, opozarjajo pri Darsu, ker so na avtocestah in hitrih cestah prisotni tudi izvajalci avtovleke, ki čakajo na morebitne okvare vozil in za storitve zaračunajo visoke zneske.
Odstranitev v dveh urah
Pomembno je upoštevati zakonsko določilo, ki zapoveduje, da mora voznik vozila (katerega največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg), ki je ustavil v sili na odstavnem pasu ali odstavni niši, sam prvenstveno poskrbeti, da se tako vozilo odstrani takoj oziroma v roku dveh ur.
Če tega ne stori, vozilo na njegove stroške odstrani izvajalec rednega vzdrževanja cest. Tudi v tem primeru, ko voznik ne bo sam poskrbel za odstranitev, bo Dars angažiral pogodbene izvajalce odvoza vozil.Drugačen režim velja za osebna vozila, ki se zaradi okvare ali poškodbe ustavijo na voznem ali prehitevalnem pasu oziroma na cestišču tako, da ovirajo promet. Te odstranijo takoj, brez možnosti, da bi jih odstranil voznik.
Upravljalec avtoceste mora namreč brez odlašanja s ceste odstraniti vse ovire ali druge posledice ravnanj, ki bi lahko ogrožale, ovirale ali zmanjšale varnost prometa na njej. Tudi v tem primeru velja zakonsko določilo, da vse stroške odstranitve ovir ali drugih posledic prepovedanih ravnanj, zavarovanja ovir in nevarnih mest na cesti poravna povzročitelj ovire, zato voznikom v takih primerih izstavijo račun za opravljeno storitev neposredno s strani pogodbenih izvajalcev odvoza vozil.
Kakšni so stroški?
In te storitve seveda niso poceni. Iz Darsovega cenika, ki velja od lanskega 15. septembra, izhaja, da ura pomoči za vozilo oddaljeno do 25 kilometrov stane 69 evrov, za vsak dodatni kilometer v eno smer se obračuna še 1,725 evra kilometrine. Če za vozilo ne obstaja avtomobilska ali zavarovalniška asistenca, je seveda treba plačati tudi vlečno službo. Pri AMZS za avtomobile do skupne dovoljene mase 2.500 kilogramov računajo 52 evrov štartnine, k temu pa je treba prišteti še 1,71 evra na kilometer prevoza (2,39 evra v nočnem času ter ob sobotah nedeljah in praznikih). To pa še ni vse. V primerih oteženega nakladanja ali razkladanja je treba doplačati 63,69 evra, oziroma 89,17 evra v nočnem času ter ob koncih tedna in med prazniki. Zaračunajo tudi čakanje, za eno uro znaša strošek 52 oziroma 71,52 evra.
Novo na Metroplay: ""Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del