Če tudi vi izgubljate živce z dosegom električnega avtomobila v zimskih mesecih ... Preberite nekaj nasvetov!

Če ste med tistimi, ki ste z električnim avtomobilom preživeli že zimo, dve ali tri ste zagotovo že našli nekaj trikov. Za tiste, pa, ki se z električnim pogonom seznanjate (ali bi se radi), pa je tu nekaj nasvetov ...

Ja, res je - zima in nizke temperature so največji sovražnik baterijsko elektirčnih vozil. No, niti ne vozi pač pa le sistemov za hranjenje energije. Beri - baterij. Že pri temperaturah, ki padejo pod deset stopinj, se začenjo elektrokemični procesi v bateriji upočasnjevati in z nižjimi temperaturami se zadeve le še stopnjujejo. Pri nemškem ADAC so celo ugotovili, da je poraba enrgije za 70 odstotkov višja pozimi glede na letni čas (testna temperatura -7 in 23 stopinje)!

In ko se temperature približajo zmrzlišču, se lahko hitro zgodi, da bo avtomobil, izgubil tudi do 30 odstotkov dosega, zagotovo pa med 20 in 30 odstotki. In na to je treba računati. Sodobne baterije in vse bolj izpopolnjeni termični sistemi za vzdrževanej temperature sicer pomagajo, toda dejstvo pač ostaja - v nizkih temperaturah je doseg opazno krajši. In na pozabite - tudi polnjenje bo trajalo dlje!

Kaj vse vpliva na baterijo pozimi

Da bi torej kemični procesi poteakli normano, se mora baterija segreti - na pribižno temparturo človeškega telesa (25 - 30 stopinj) in zato porablja svojo energijo. K temu prištejte še ogrevanje žive vsebine v avtomobilu z grelci (v klasičnem pogonu je toplota del 'odpadne' energije), pa večjo porabo zaradi prebijanja skozi gostejšo zračno maso, brozgo, sneg, dež na vozišču... kar ravno tako dviguje porabo.

Pa vendar je mogoče optmizirati porabo in doseg

In kako vseeno iz baterije in uskladiščene energije iztisniti kar največ? No, tu je nekaj nasvetov. Vsi ne bodo uporabni za vse, pa vendarle...

1. Predgretje

Če avto polnite preko noči, si nastavite predretje - po časovnici ali preko aplikacije. Tako se bo baterija in vsi sistemi (pa seveda tudi kabina) pravočasno ogreli in zato porabljali energijo iz polnilnice (ne iz baterije)

Mercedes-Benz

2. Začnite počasi

Tudi baterija in sistemi potrebujejo nekaj časa, da se ogrejejo (za razliko od grelca kabine, ki deluje takoj). In v tem času je poraba največja. Če je le mogoče nekaj deset km vozite počasenje, pospešujte zlagoma. Če je le mogoče, vklopite Eko vozni program

Volkswagen

3. Ogrevajte se ...

Ne varčno, kajti to lahko vpliva tudi na varnost. Takoj, ko se kabina segreje na korektno temperaturo, raje vklopite gretje sedežev in (če je mogoče) volana. Grelec bo v mrazu lahko porabil tudi do 5 kW energije! Gretje sedežev pa okoli 100-200 wattov! Nekaj porabijo tudi drugi porabniki (npr. zmogljiv ojačevalec, orevanje stekel, ogledal, zunanji porabniki preko USB vtičev, ... toda to je skroaj nezaznavno).

4. Redno preverjajte pritisk

Kar seveda ni le varnostno vpršanje. Preverite tovarniške podatke o pritisku in uporabite zgornjo mejo - kar sicer pomeni, da bo na krtkih grbinah avto malc manj voljno filtriral udarce s ceste, toda zato bo kotalnega upora manj - in dosega več.

Goodyear

5. Če je le mogoče parkirajte...

...pod streho, pod nadstreškom, ... DA o garaži niti ne govorim. Tam preko noči temperature ne padejo tako izrazito. Če to ni mogoče, najdite prostor na osončenem delu parkirišča, da bo energija sonca (ko je pač na voljo), postorila nekaj namesto vas.

Čeprav so baterije za električna vozila pod velikim stresom zaradi hladnega vremena, ni dokazov, da prenehajo delovati pri ekstremno nizkih temperaturah. Kljub temu vožnja z električnim vozilom, ko je baterija hladna, ni priporočljiva.

Čeprav so baterije za električna vozila pod velikim stresom zaradi hladnega vremena, ni dokazov, da prenehajo delovati pri ekstremno nizkih temperaturah. Kljub temu vožnja z električnim vozilom, ko je baterija hladna, ni priporočljiva.

Profimedia

6. Vgradnja toplotne črpalke

je koritna zadeva, saj vam - poenostavljeno - iz enega kilowata energije naredi tri. Po obratnem sistemu kot na primer deluje hladilnik. Torej bo za tri kilovate toplotne erngije baterijo olajšala samo za en kilovat! Ampak toplotna črpalka ni poceni (čeravno jo mnogi modeli že imajo serijsko), zato je vredno razmisliti ...

Novo na Metroplay: Montaža lepotnih posnetkov slovenskega ljubljenčka – To je novi Renault Clio!