O tem, zakaj je Ford Focus kot rabljen avtomobil zelo privlačen za kupce. Ne, nikakor ne samo zaradi ugodne cene in pregovorno odličnih in dinamičnih voznih lastnosti.
Večina tistih, ki smo imeli v življenju možnost voziti in spremljati avtomobile različnih znamk in generacij, smo si Fordove avtomobile, ki so s tovarniških trakov prihajali v devetdesetih letih in kasneje, zapomnili predvsem po izredno dinamičnih voznih lastnostih.
Pravzaprav so se pri Fordu že kakšno desetletje prej odločili, da bodo kupce nagovarjali tudi s poudarkom na odzivnosti podvozja, dinamike v vožnji ter nekoliko aktivnejšo ergonomijo voznikovega delovnega prostora. Da so na tem področju resnično dobri, so vseskozi dokazovali tudi z dobrimi rezultati na prestižnih relijih in drugih dirkah. Modeli Sierra, Escort, Focus, Mondeo in še kakšen drug, so tako upravičeno postali sinonim pravega avtomobila za vse velike ljubitelje vožnje.
Če se za hip vrnem k spominom, smo si danes tri ali štiri generacije stare Forde zapomnili tudi po nekoliko površni izdelavi, predvsem v notranjosti, ter po marsikateri okvari, ki pa sicer ni močno vplivala na funkcionalnost in varnost avtomobila. Vprašajte mehanike - o Fordih praviloma nimajo slabega mnenja.
No, v vmesnem času, oziroma točneje, zelo kmalu po prelomu tisočletja, je Ford opravil ogromno dela na področju kakovosti ter izbiri boljših materialov v notranjosti. Zato vsaj glede funkcionalnosti in končne obdelave, pomilenijskim Fordom nimate česa resno očitati.
Dobra cena (beri: ugodnejša kot pri najbolj znanem tekmecu) in potreba po raznolikosti voznega parka, sta botrovala tudi temu, da sem se za potrebe lastnega podjetja pred leti tudi sam odločil za Focusa. V bistvu za tri, po enega iz vsake generacije, vsakokrat z bencinskim motorjem. In zaključek? Focus z bencinskim motorjem gre ob skrbnem in vestnem vzdrževanju brez omembe vrednih problemov vsaj do 300.000 kilometrov. Dober avto. Pika.
Če je Focusa prve in druge generacije poleg že omenjene vozne dinamike zaznamovala prostranost potniške kabine in klasično strukturiran kokpit, se je pri Focusu tretje generacije marsikaj korenito spremenilo. Z mislijo na vse potencialne kupce, med katere so želeli ponovno privabiti tudi starejše voznike in voznice, so pri konstruiranju avtomobila izbrali nekoliko neobičajen pristop.
Nekaj mladih, vendar izkušenih oblikovalcev, so oblekli v t.i. obleko tretjega življenskega obdobja (third age suit). Ta obleka lahko z različnimi prilagoditvami simulira gibalne in druge omejitve, s katerimi se srečujejo ljudje v tretjem življenskem obdobju. Cilj projekta je bil izdelati avto, v katerem se bodo dobro počutili vsi, tako mladi kot stari.
Če vprašate mene, so cilj vsekakor dosegli. Ford Focus tretje generacije je avtomobil, ki je pisan na kožo vseh. Kot pri drugih je tudi tukaj veliko odvisno od različice in izbrane opreme. Osnovna oprema Ambient sicer vsebuje vse kar je potrebno za varnost, že naslednja raven opreme (Style) pa v bistvu ponuja vse, kar potrebujete.
Zavidljiva je tudi ponudba motorjev. Moč bencinskih motorjev se od povsem 'civilnih' 100 povzpne vse do dirkaških 350 'konjev', razpon dizelskih motorjev pa sega od 95 pa vse do 185 'konjev'. Če se odločite za menjalniško samodejnost, bo namesto vas prestavljal sodoben dvosklopčni menjalnik.
Vsled vsega omenjenega torej ni presenetljivo, da je Focus zanimiv tudi za kupce rabljenih avtomobilov. Zato smo tudi tokrat, pripravili povzetek vseh pogostih napak in okvar.
Na vrhu seznama najpogostejših in neprijetnih okvar se znajdejo sklopke in dvomasni vztrajniki, večino teh napak pa je Ford odpravil na breme kulančne garancije. Menjalniški sklop oziroma posamezni elementi le-tega, so bili do danes deležni vsaj šestih tovarniških modifikacij, med njimi je tudi hidravlični valj sklopke, ki je rad puščal, posledično pa se je naoljila lamela in je prihajalo do drsenja sklopke.
Vstopni turbobencinski motorji so se pogosto srečevali z okvarami turbopolnilnikov, a menim, da se lahko z izbiro kvalitetnega olja in pametnim ravnanjem, temu tudi izognete. Pri 1,6-litrskih dizelskih motorjih je prihajalo do okvar ali zapacanja ventilov EGR, nekaj lastnikov pa se je pritoževalo tudi nad prižiganjem opozorilnih lučk brez razloga.
Zelo malo tehničnih poročil se nanaša na okvare elektronike, če že, pa gre v glavnem za sistem 'start/stop' in manjše napake multimedijskega centra. Modeli prvih letnikov so se zaradi posledic zamakanja pod pokrovom motorja srečevali s pojavom rje na robovih pokrova. S tovarniško modifikacijo je bila napaka odpravljena.
Ne glede na izbrano različico, bo Focus na področju zanesljivosti (z izjemo karoserije) vedno nad povprečjem v svojem razredu. Tudi malenkosti, kot so nekoliko pogostejše pregorevanje žarnic, ne morejo pokvariti generalno dobre slike tega modela. Tudi zato je to avtomobil, ki vam ga, še posebej če je vaš odnos do dinamične in hitre vožnje pozitiven, vsekakor brez zadržkov priporočam.
Seznam okvar
Vrsta okvare | Modeli, pri katerih se okvara pogosto pojavi |
okvare sklopk in vztrajnikov | vsi modeli |
okvare turbo polnilnikov | 1,0 Ecoboost |
pregorevanje žarnic | vsi modeli |
Tehnični podatki
Motor | Gorivo | Valji | Prostornina cm3 | Moč kW (KM) | Navor Nm |
1,0 EcoBoost 100 | bencin | 3 | 998 | 71(100) | 170 |
1,0 EcoBoost 125 | bencin | 3 | 998 | 92(125) | 170 |
1,6 125 | bencin | 4 | 1.596 | 92(125) | 156 |
1,6 EcoBoost 150 | bencin | 4 | 1.596 | 110(150) | 280 |
2,0 EcoBoost 250 ST | bencin | 4 | 2.000 | 183(250) | 360 |
2,3 EcoBoost AWD RS | bencin | 4 | 2.261 | 255(350) | 440 |
1,6 TDCI 115 | dizel | 4 | 1.560 | 85(115) | 270 |
1,5 TDCI 120 | dizel | 4 | 1.499 | 88(120) | 270 |
2,0 TDCI 140 | dizel | 4 | 1.997 | 103(140) | 360 |
2,0 TDCI 163 | dizel | 4 | 1.997 | 120(163) | 370 |
2,0 TDCI 150 | dizel | 4 | 1.997 | 110(150) | 370 |
2,0 TDCI 185 ST | dizel | 4 | 1.997 | 136(185) | 400 |
Priporočamo
- Bencinski motor: 1,6 125, 1,6 EcoBoost, ST, RS
- Dizelski motor: 2,0 TDCI vse različice