S svojo oglato, vendar prav zato tudi zelo markantno zunanjo podobo je bil Mercedesov GLK že ob svoji predstavitvi precej kontroverzen predstavnik svojega razreda. Vseeno pa je z leti dokazal, da ni samo šik SUV, pač pa se kot pravi športni terenec ne boji niti bolj resnih izpitov na terenu. Zdi se, da na trgu rabljenih avtomobilov prav zdaj uživa svoj veliki trenutek.
O tem, da se je Mercedesu s predstavitvijo modela GLK precej mudilo, zgovorno priča podatek, da je bil v začetku leta 2008 predstavljen kot koncept, že julija pa so s tekočih trakov prišli prvi primerki. Razlog za to gre gotovo iskati v dejstvu, da je bavarski konkurent BMW do tistega trenutka že pet let trg uspešno obvladoval z modelom X3, hkrati pa se je napovedal tudi prihod še enega premijskega modela, Audija Q5. Takrat je bilo vodilnim ljudem v Stuttgartu več kot jasno, da tako velike tržne priložnosti ne smejo zamuditi.
Koncept Mercedesa GLK, ki kot serijski avtomobil nosi kodno oznako X204, je bil sprva predstavljen kot avtomobilski dvojček. Na enaki osnovi naj bi izdelovali dve različici: prvo, orientirano predvsem na uporabo na cesti, ter drugo z močno izraženim terenskim potencialom.
Potem ko so s konceptom dodobra pretipali želje kupcev, pa so se odločili, da bo v serijski proizvodnji le en model, ki pa ga bo mogoče nadgraditi z nekaterimi terenskimi dodatki. Zaradi konstrukcije karoserije in pogonskega sklopa je bilo že pred prihodom na trg jasno, da bo novi GLK na voljo samo z volanom na levi strani, saj je na desni zmanjkalo prostora za krmilni mehanizem.
Kratica GLK je akronim za 'Geländewagen Luxus Kompaktklasse', pri čemer prva črka označuje terenskost, druga prestiž, tretja pa kompaktnost. Julija 2008 je tako med kupce zapeljala prva serija modela GLK, pri kateri je bilo očitno, da se niti niso pretirano zavzeto ukvarjali s tem, da bi ugajali kar najširšemu krogu kupcev.
Prva generacija modela GLK je bila tako na voljo s pestro dizelsko izbiro, na drugi strani pa z zelo skromno oziroma samo šestvaljno bencinsko motorno ponudbo. Zato morda niti ne preseneča, da je bilo na evropskem tržišču kar devet od desetih novih GLK-jev kupcem izročenih z dizelskim motorjem. Na tem področju ima Mercedes vsekakor kaj pokazati, predvsem pa se je v tem modelu odlično izkazal njihov 2,1-litrski štirivaljnik z oznakama 220 in 250 oziroma s 170 in 204 konjskimi močmi (125 in 150 kilovatov).
Motorji, ki jih odlikuje zares uglajeno delovanje, so se že pred tem izkazali za zanesljive (bilo je tudi nekaj težav, a o tem kasneje), hkrati pa so v kombinaciji s samodejnimi 7G menjalniki ponujali tudi polno mero živahnosti in na drugi strani še ekonomičnosti. Na voljo je bil tudi samo z zadnjim pogonom in 143 »konji«, vendar so se kupci za to različico odločali zelo redko.
Poznavalci znamke bodo v notranjosti GLK-ja v hipu prepoznali močan vpliv takrat aktualnega modela C, s katerim si GLK tudi sicer deli dobršen del mehanike. Ker z dobrimi štirimi metri in pol dolžine ni niti premajhen (sploh ne za tiste čase) niti prevelik, hkrati pa je zaradi oglatih linij in velikih steklenih površin tudi zelo pregleden, ni presenetljivo, da so ga za svojega vzele tudi in predvsem dame. No, k popularnosti pri nežnejšem spolu je gotovo vsaj malo pripomoglo njegovo pojavljanje v filmski uspešnici Sex v mestu.
Kakorkoli, Mercedes GLK je kot celota vselej puščal zelo dober vtis. Kakovosti izdelave, stikom in obdelavi ni česa očitati, vseeno pa bi bila lahko izbira materialov, glede na to, da gre za premijski avtomobilski razred, nekoliko boljša. Pri rabljenem GLK-ju se torej ne smete preveč čuditi, če boste na robovih sedežev uzrli razpokano umetno usnje.
No, težave z izbiro materialov so pri Mercedesu odločno rešili po prenovi, ki se je zgodila leta 2012, takrat pa se je pomembno razširila tudi ponudba bencinskih motorjev, saj so se pridružili zanesljivi in učinkoviti štirivaljniki. Po prenovi so GLK-ja izdelovali še tri leta, konec leta 2015 pa ga je uspešno nasledil model GLC.
Po zaslugi kratkih previsov čez kolesa in spodobne oddaljenosti od tal se GLK dovolj dobro znajde tudi pri premagovanju slabših cest in ovir, sploh če je kupec ob naročilu doplačal za paket opreme »off-road«. Na področju vodljivosti in športnosti ne smete pričakovati preveč, saj je očitno, da GLK vse svoje sile polaga na komfortno vožnjo, medtem pa se v hitrem slalomu ne odziva tako hitro, kot to zmoreta Audi in BMW.
Vseeno pa lahko po lastni presoji zapišem, da volanski mehanizem zagotavlja dovolj povratnih informacij in natančnosti. Kot vse Mercedese od razreda C navzgor pa tudi tega odlikuje stabilnost in vodljivost pri visokih avtocestnih hitrostih.
Verjetno ne bom pretiraval, če zapišem, da se je skozi prizmo časa izkazalo, da GLK prihaja iz obdobja, ki v svetu novodobnih Mercedesov predstavlja zlate čase. Motorji, menjalniki in ves preostanek mehanike se izkažejo za zelo trajne, če je le primerno njihovo vzdrževanje. Z rednimi servisi in redno menjavo olja menjalnika na vsakih 50.000 kilometrov so odveč tudi skrbi, povezane z okvarami ali slabim delovanjem menjalnika.
Glede na to, da so cene rabljenih GLK-jev skoraj sedem let po koncu proizvodnje že zlezle proti razumnim vrednostim, se zdi, da je GLK kot rabljen avtomobil trenutno še posebej zanimiv. Njegova vizualna notranja in zunanja podoba je sicer že nekoliko zastarela, vseeno pa je na nek način dovolj brezčasna, da bo GLK še nekaj časa zelo zanimiv avtomobil.
Čeprav se na maski hladilnika bohoti srebrna zvezda, pa je potrebno računati tudi na nekatere potencialne pomanjkljivosti, ki bi vam kot kupcu rabljenega GLK-ja utegnile zagreniti življenje. V obdobju od leta 2009 do 2011 so se Mercedesovi dizelski motorji srečevali s problematičnimi injektorji goriva proizvajalca Delphi. Izkazalo se je, da so ti nekompatibilni z motorno elektroniko, težave pa so se pojavljale predvsem pri različicah 220 CDI in 250 CDI.
No, vsi avtomobili, ki imajo prevoženih 200.000 ali več kilometrov, imajo to napako najverjetneje že odpravljeno; če lahko, pa izberite tistega, ki so mu jo odpravili na pooblaščenem servisu, saj so tam brezplačno menjavali injektorje in motorni računalnik.
Kot sem že omenil, težave z menjalniki so redke, do okvar pa prihaja skoraj izključno pri tistih s slabim vzdrževanjem in tistih, pri katerih je prišlo do relativno hitrega puščanja olja. Modeli letnika 2009 in 2010 so imeli nekaj težav s puščanjem volanskega servosistema:, bencinski šestvaljni motorji (GLK 350) pa se pogosto soočajo z obrabo pogonske verige.
Kot večina Mercedesov je tudi GLK znan po tem, da se zavorni elementi obrabljajo relativno hitro, ob menjavi pa je najbolje vztrajati pri originalnih rezervnih delih, saj pri cenejših nadomestkih sicer rado prihaja do tresljajev. O kakšnih večjih napakah na področju elektronike lastniki poročajo zelo redko, še največ tovrstnih zaznamkov pa je skoncentriranih okrog povezljivosti z napravami Bluetooth.
Dobra novica je tudi ta, da sta tako zunanji del karoserije kot notranjost dobro odporna na sledi obrabe, se pa v modelih, izdelanih do prenove, tu in tam lahko sliši kakšno škripanje, zlasti v predelu prtljažnika. Pogosto zabeležena pripomba lastnikov je tudi slaba svetilnost prednjih žarometov Xenon.
Z leti notranje parabole in leče zbledijo, moč svetlobe pa občutno pade. Napako je moč rešiti z obnovo ali menjavo žarometov, v zadnjem času pa to vse bolj rešujejo z modernejšim kompletom svetil, ki vsebuje žarnice LED.
Z ozirom na to, da si je GLK ustvaril sloves zelo zanesljivega in z izbiro pravega motorja (predvsem motorji CDI) tudi ekonomičnega avtomobila, ob njegovi prostornosti, preglednosti in dobremu počutju tako za volanom kot tudi na sopotniških sedežih, zares ne najdem vzdržnih argumentov, s katerimi bi vas prepričeval, da GLK ni dobra izbira.
Ravno nasprotno, z enostavnim dostopom do kakovostnega servisiranja tudi izven pooblaščenih servisov ter dobrim vtisom, ki ga bo ta avtomobil pustil na hišnem dovozu, bi vas prej kot kaj drugega vprašal: »Kaj še čakate?«
Tehnični podatki
Mere (dolžina × širina × višina; teža): 4.536 × 1.840 × 1.669 mm; 1.735–1.540 kg
Motor | Gorivo | Valji | Prostornina cm3 | Moč kW (KM) | Navor Nm |
GLK 200 | bencin | 4 | 1.991 | 135(184) | 300 |
GLK 250 | bencin | 4 | 1.991 | 155(211) | 350 |
GLK 280 | bencin | 6 | 2.996 | 170(231 | 300 |
GLK 350 | bencin | 6 | 3.498 | 225(306) | 370 |
GLK 200 CDI | dizel | 4 | 2.143 | 105(143) | 350 |
GLK 220 CDI | dizel | 4 | 2.143 | 125(170) | 400 |
GLK 250 CDI | dizel | 4 | 2.143 | 150(204) | 500 |
GLK 320 CDI | dizel | 6 | 2.987 | 165(225) | 540 |
GLK 350 CDI | dizel | 6 | 2.987 | 195(265) | 620 |
Priporočamo
bencinski motor: 250
dizelski motor: 250 CDI, 220 CDI
Seznam pogostih okvar
Okvare injektorjev: dizelski modeli od 2009–2011, 220 CDI in 250 CDI
Puščanje volanskega servo sistema: modeli letnika 2009 in 2010
Obraba pogonske verige: bencinski modeli 350
Povečana obraba zavornih elementov: vsi modeli