Reševalni pas na avtocestah zaživel. Kako pa morate ravnati v mestu?

Na intervencijska vozila je treba biti pozoren povsod, ne le na avtocestah.

Reševalni pas na avtocestah zaživel. Kako pa morate ravnati v mestu? (foto: AVP) AVP
28. 9. 2022

Po nekaj letih zatišja in slabšanja položaja so pred letošnjim poletjem vsi pristojni, Zavod ustvarimo reševalni pas na avtocestah, Agencija za varnost prometa, policija in Dars znova stopili skupaj in začeli voznike še bolj aktivno ter na različne načine pozivati k ustvarjanju koridorja za intervencijska vozila v zastojih. Vse izpeljane akcije so bile uspešne, rezultati pa hitro opazni, saj so vozniki hitreje in pogosteje začeli ustvarjati omenjeni koridor.

A do zastojev ne prihaja zgolj na avtocestah, ampak tudi v mestih, kjer je zaradi ožjih voznih površin umikanje intervencijskim vozilom pravzaprav precej težje. In čeprav večina voznikov ve, kako ravnati na cestah, kjer v vsako smer vodi le en pas (na dvopasovnih mestnih cestah in vpadnicah je položaj drugačen), včasih še vedno prihaja do nevarnih okoliščin.

Pri Agenciji za varnost prometa so zato pripravili nekaj napotkov, kako ravnati v mestu, ko se za vami pojavi intervencijsko vozilo. Če se vam to zgodi na cesti s po enim voznim pasom, se postavite na skrajni desni rob vozišča. Bilo je kar nekaj primerov, ko so vozniki zapeljali na nasprotni vozni pas, kar lahko hitro vodi v prometno nesrečo. Na nasprotni vozni pas bo, če bo to nujno in če bo varno, zapeljalo le intervencijsko vozilo.

Podobno pravilo velja tudi na cestah z dvema voznima pasovoma v eno smer. Tudi v tem primeru se je treba umakniti na desni rob vozišča, vozila z levega voznega pasu pa morajo zapeljati na desnega, ter tako intervencijskemu vozilu narediti prosto pot. Ob tem imejte vselej v mislih, da ima vozilo na nujni vožnji vselej prednost tudi v križiščih in krožiščih.

Podobno kot v obeh zgoraj navedenih primerih je, čeprav zakon tega izrecno ne narekuje, smiselno ravnati tudi na izvozih z avtoceste. Tudi tam se v primeru zastoja postavite na skrajni desni rob vozišča, s čimer boste na levi strani pustili dovolj prostora za neoviran prehod intervencijskih vozil.