Saharski pesek: kako lahko vpliva na vaše vozilo in na kaj morate paziti?

16. 3. 2022 | Jure Šujica
Deli

Pesek je zaneslo vse do srednje Evrope in 'porumenel' avtomobile. A čeprav se zdi, da gre za nedolžen pojav, lahko saharski pesek vseeno poskrbi za nekaj nevšečnosti.

Slovenijo je včeraj popoldan zajela nenavadna rumenkasta svetloba, za katero številni sprva niso našli pojasnila. Razlog za to pa je bila peščena nevihta, ki je v Evropo prinesla novo pošiljko saharskega peska. Ta je Španijo dosegel že v ponedeljek, nato pa je poskrbel za 'obarvanje' avtomobilov tudi drugod po Stari celini - in tudi v Sloveniji.

Nenavaden prizor sicer ni nikakršna posebnost, pesku, ki pada z neba smo priča vsako leto, včasih tudi večkrat in čeprav gre za zanimiv in v osnovi ni škodljiv pojav, pa vseeno lahko prinese nekaj nevšečnosti, vsaj za lastnike avtomobilov. Z upoštevanjem nekaj preprostih nasvetov pa se bomo težavam lahko povsem izognili.

Najhuje, kar se lahko v teoriji zgodi je, da pesek vstopi v motor in v izgorevalne komore, saj bo sledila odpoved motorja. A za kaj takega je bila pošiljka peska, ki smo je bili deležni sedaj, mnogo premajhna. Težave, ki jih lahko povzroči pesek pri nas so vezane na zunanjost avtomobila, konkretno na karoserijo in steklene površine.

Če je torej vaš avtomobil odet v peščeno 'prevleko', nikar po njej ne pišite s prsti ali pa jo kakorkoli drugače fizično odstranjujte. Drobna zrnca bi namreč utegnila povzročiti drobne praske v laku, kar lahko privede k luščenju laka in splošni obledelosti barve. Praske se bodo še posebej močno poznale na kromiranih delih in steklih žarometov.

Preberite še: Na obisku pri Maticu Kosmaču: "Cenovni razpon vozil, ki pridejo v mojo garažo se giblje od 500 evrov pa vse tja do 380 tisoč"

Kot pojasnjuje Matic Kosmač, lastnik podjetja Komač car care je najboljša opcija odstranjevanje peska s pomočjo aktivne pene in nato splakovanje z obilno količino vode. Ob tem odsvetuje obisk avtomatskih avtopralnic, saj bi zaradi trenja, ki bi nastalo med krtačami in peskom lahko nastale podobne poškodbe kot pri čiščenju peska s pomočjo krpe. Hkrati odsvetuje tudi uporabo krtač v ročnih avtopralnicah, ki bi lahko povzročile enak efekt.

Poškodbe tudi na steklu in drugod

Ne glede na vse pa Kosmač poudarja, da je pesek potrebno čim hitreje odstraniti in ne čakati na prvi dež, ki bo poskrbel za spiranje peska. S tem se boste namreč izognili praskam v laku, pri tem pa vam ne bo pomagala niti keramična zaščita laka, saj pesek lako predre tudi slednjo.

Lak pa ni edino področje, ki mu saharski pesek utegne škoditi. Tu so namreč tudi stekla vozila, konkretno sprednje in zadnje steklo, v kolikor je tudi slednje opremljeno z brisalnikom. Pesek se bo namreč zažrl v morebitne drobne razpoke in tako poslabšal vidljivost, brisalci pa ga bodo le še dodatno utrli v poškodbo, ali bo poskrbel za nastanek dodatnih (novih) prask na steklu, v kolikor ga ne odstranimo iz gumic brisalcev. V skladu s tem je priporočljivo, da brisalce očistimo najprej, še preden se lotimo stekel in karoserije.

Čeprav sem v začetku zapisal, da pesek ne more škoditi avtomobilskemu motorju, pa lahko na drugi strani škoduje filtru kabine, ki se lahko zaradi peska zamaši. Če imate možnost je zato priporočljivo čiščenje filtra s pomočjo kompresorja (izpihavanje z zrakom), nikar pa ne pozabite na njegovo menjavo ob naslednjem servisnem pregledu. Tudi sicer je kabinski filter priporočljivo menjati vsako leto.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol