Rabljeni avtomobili: Volkswagen Golf VI (2008-2013), po možnosti srebrn, z dizelskim motorjem in petimi vrati

Točno takšnega, kot je opisan v naslovu, si želi Janez. Verjetno je tole najpriljubljenejši rabljen avto. Seveda, ne nazadnje je bil leta 2009 izbran za svetovni avto leta.

Volkswagen Golf – avtomobil, za katerega se zdi, da o njem vsi vedo vse. Vsi poznajo njegovo zgodbo, vsi poznajo vse njegove generacije. Ni evropskega človeka brez Golfa. In če to zapišem nekoliko bolj predrzno, je resnica o Golfu približna takšna: Golf ni samo Volkswagen, Golf je znamka.

Neuničljivost Enke in Dvojke

Prva in druga generacija sta zasluženo ustvarili mit o neuničljivosti in nadstandardni kakovosti Golfa, tretja je bila, kljub za tiste čase zelo všečno polikani zunanjosti in notranjosti, nekoliko manj odlična vmesna faza. Četrta generacija je v povezavi s konstrukcijo in napredkom v razred Golfa prinesla veliko. Golfu 5 ni bilo česa očitati, a tekmeci so se mu nevarno približali. Leta 2008 pa je Golf VI stvari za nekaj časa spet postavil na svoje mesto.

V povezavi z izbiro je pri Golfu VI vsega skupaj perverzno veliko. Če začnemo pri motorjih, je na voljo vrsta bolj in manj živahnih dizlov ter tudi vrsta bencinarjev. Menjalniki so ročni, pet- ali šeststopenjski, ter tudi avtomatski dvosklopčni menjalniki s šestimi ali sedmimi prestavami. Pri karoserijski ponudbi je tukaj vse: trivratna kombilimuzina, petvratna kombilimuzina, karavan, enoprostorski Plus, Jetta z limuzinskim zadkom, na tej osnovi se vozita tudi Beetle in celo Tiguan. Če želite, je na seznamu tudi kabriolet. A saj veste, kako je s tem: če gre streha dol, gre cena gor. Kljub temu kabriolet niti ni bil tako zelo drag, a tudi na račun konkurence znotraj lastne tovarne (EOS, Beetle Cabrio) je Golf s platneno streho v primerjavi s prvo in tretjo generacijo, kar se tiče priljubljenosti, precej izgubil.

Najbolj redka sta modela GTI in GTD

Kljub zgoraj našteti ponudbi se na koncu vse skupaj najpogosteje vrti okoli petvratne kombilimuzine z dizelskim motorjem. Tudi karavanov ni malo, verjetno najredkejši pa so modeli GTI in GTD. To je sicer precej razumljivo, saj ponujajo veliko, a so prav tako dragi. Tam se cene približajo avtomobilom, ki spadajo v višji razred. Poleg tega se pravi navdušenci nad GTI-jem in GTD-jem v resnici družijo samo še na specializiranih internetnih forumih, praviloma pa se navdušujejo nad modeli prve in druge generacije. Črne obloge stebričkov in stropa, prestavna ročica v obliki žogice za golf ter karirasti sedeži tako žal postajajo prava redkost.

V Sloveniji vsak trenutek približno 350 rabljenih Golfov. Vsaj.

V Sloveniji je na trgu rabljenih vozil v povprečju v vsakem trenutku na voljo približno 350 rabljenih Golfov 6, od tega jih je samo 15 odstotkov z bencinskim motorjem. Če predpostavimo, da so podatki, ki jih oglašujejo prodajalci, resnični, Golf v povprečju prevozi manj kot 20 tisoč kilometrov na leto. Tako Golf na glavo postavlja splošno resnico o lastnostih Slovencev, ki vedno stavimo na najboljše razmerje med vloženim in dobljenim. Povprečnemu Janezu bi se očitno bolj izplačalo voziti Golfa, ki ga poganja eden od številnih odličnih bencinarjev, je pa res, da Golfe že dolgo vozijo tudi na primer Bosanci. Ampak oni tako ali tako že od nekdaj radi vozijo tiste avtomobile, za katere se izkaže, da so dobri. Golf 6 z dizelskim motorjem vsekakor je. Dober avtomobil namreč.

Zanesljiv avtomobil, a ne brez napak

Čeprav je Golfov šeste generacije na cestah po vsej Evropi ogromno, za zelo množične avtomobile pa je precej normalno, da so seznami napak in pogostih okvar dolgi, Golf v statističnih tabelah vseh evropskih avtoklubov glede pokvarljivosti prav nič ne izstopa. Kakorkoli bi premetali vse tiste številke, bi lahko zaključili, da je ta avtomobil pametna izbira. Nikakor pa ni povsem brez napak.

To pomeni, da se boste morda lahko ukvarjali s težavami na filtrih DPF (1.6 TDI), z okvarami injektorjev (1.6 TDI), okvarami črpalk za gorivo (1.6 TDI), ter okvarami vodnih črpalk (spet 1.6 TDI). Če izberete bencinski motor, imejte v mislih to, da so se nekateri modeli srečevali s težavami na motorni elektroniki in okvarami turbinskih polnilnikov. Bencinarji s turbinskim polnilnikom, izdelani v prvih dveh letih proizvodnje, so imeli težave z verigami, ki poganjajo odmične gredi, odprava te napake pa ni ravno poceni. Volkswagen je te težave s prihodom novejših modelov rešil tako, da je namesto verig uporabil zobati jermen. Tudi sicer velja pri vseh bencinskih turbomotorjih servisne intervale skrajšati in uporabljati izključno olje, ki ga predpisuje proizvajalec.


Če ste navdušeni nad delovanjem menjalnika DSG, imamo za vas dobro novico. Ti menjalniki tudi po več sto tisoč prevoženih kilometrih ne povzročajo resnih težav. Prav tako si velja zapomniti, da brezhiben menjalnik DSG ne glede na število kilometrov prestavlja mirno, hitro in gladko. Če ni tako, je z njim nekaj narobe. Ta avto pustite pri prodajalcu.

Tu in tam se na kakšnem Golfu 6 pojavijo težave z odvajanjem meteorne vode oziroma zamakanjem v kabino. Napaka se odpravi v domači garaži tako, da se očistijo vsi odvodni kanali in 'drenažni' sistemi. Kar se tiče elektronike, večjih težav ne pričakujte, če že, pa se ob pojavu teh večina napak reši s preprogramiranjem elektronskih modulov. Tu in tam lahko na petvratnih modelih odpove električna ključavnica zadnjih bočnih vrat.

Pod črto je Golf 6 torej zelo soliden avtomobil, ni požiralec regresov in božičnic, prej bi lahko rekli, da je skromen. Z nekaj smole, največkrat pa zaradi nepoštene prakse prodajalcev, pa se lahko zgodi, da vas Golf 6 dolgoročno ne bo navdušil. Če vam ga ponujajo poceni, je nekaj gotovo – kilometrina je ogromna. Ne zanašajte se na iluzije in ne zaupajte samo besedam. Poiščite takega, ki nič ne skriva.

besedilo: Matjaž Tomažič · foto: Saša Kapetanovič