Rabljen avtoŠtudent naj bo - mobilen

Tudi študentsko življenje je v Sloveniji marsikdaj polno vzponov in padcev, pravic in krivic. A večina študentov se bo najverjetneje strinjala s tem, da je za uživanje študentskega obdobja pomembno tudi to, da je študent – mobilen.

Študent naj bo - mobilen (foto: Am) Am
23. 3. 2020

Seveda je jasno, da lastništvo avtomobila danes ni zgolj privilegij tistih, ki hodijo v službo in tako ali drugače uživajo plodove svojega aktualnega in preteklega dela. Vse več mladih se namreč zelo hitro odloči za nakup svojega avtomobila. Tako je seveda tudi prav, saj s tem v prvi vrsti olajšajo življenje sebi, v drugi vrsti pa vsaj z vidika časa in obveznosti močno razbremenijo starše.

Mladi se danes za nakup avtomobila odločajo relativno zgodaj, saj hkrati ko opravijo vozniški izpit, postanejo tudi študentje, te pa situacija prisili k nakupu lastnega avtomobila. Prvič, mobilnost študentov je zaradi šepavega javnega prevoza, predvsem medkrajevnega, precej omejena. Drugič, stroški zavarovanja, registracije in parkiranja avtomobila so v primerjavi z nekaterimi drugimi evropskimi državami bistveno, če ne že smešno nizki. Medtem ko so mladi vozniki iz na primer Združenega kraljestva pri zavarovanju in registraciji praktično prisiljeni preplačati vrednost povsem solidnega avtomobila, je pri nas situacija študentskemu žepu mnogo bolj prijazna.

Rubriko 'rabljen avto' tako tokrat posvečamo zelo različnim avtomobilom, takšnim, ki po našem mnenju, seveda vsak po svoje, pristajajo tipičnemu študentskemu življenju in seveda žepu. Nikakor ne menimo, da mora biti študent obsojen na štirikolesno razvalino za nekaj sto evrov, vseeno pa smo se omejili na po našem mnenju realen znesek, ki ga zmore delovno srednje aktiven študent ob pomoči nepovratne subvencije iz banke 'ata in mama'. O približno šestih tisočakih govorimo.

Morda se tisti, ki poznate razmere na parkiriščih ljubljanskih fakultet, z našim zneskom ne boste strinjali. Res je, sodeč po avtomobilih, ki na teh parkiriščih najbolj izstopajo, gre sklepati, da je najbolj dobičkonosen posel v tej državi pravzaprav študiranje. Naj vas pomirim, ne gre za splošno realnost. Gre preprosto za to, da se je sistem študentskega voznega parka adaptiral tudi na to, da nekateri starši svoje lastne ambicije podkrepijo tako, da prekomerno motivirajo svoj naraščaj. S tem ni seveda nič narobe, bilo bi namreč vsaj smešno, če ne že neumno, da študent svojo glavo prodaja v starem Cliu, medtem ko doma ne vedo, kam z denarjem. Vseeno pa je morda na mestu razmislek o tem, da mogoče starši s svojo preobilno avtomobilsko donacijo svojega otroka oropajo sanj o njegovem lastnem uspehu. Zlasti če mu hkrati ne razložijo, da zato, ker svojo rit prevaža v dražjem 'plehu', še ni elita.

A pustimo to ob strani, v tej rubriki namreč pred ogledalo postavljam avtomobile, ne družbe. Kaj so torej najpomembnejše lastnosti avtomobila za študenta? Ekonomičnost, 'kul' faktor in zanesljivost. 

Vstop v avto(mobilnost)

Kar se tiče ekonomičnosti in zanesljivosti, študent skorajda ne more zgrešiti, če izbere avtomobil iz nižjega razreda. Govorimo o velikosti Corse, Pola, Fieste in podobnih. V okviru 'naše' cene so na voljo avtomobili, stari od 5 do 10 let. Glede na starostni razpon ponudbe že lahko govorimo o različnih generacijah avtomobilov, zato morda ne gre izbirati zgolj na podlagi renomeja znamke. Z vidika varnosti so novejši avtomobili, čeprav se znamka na uho sliši manj premijska, konstrukcijsko varnejši in praviloma manj iztrošeni, kar prinaša določene prednosti.

V takšnem avtomobilu študent ne bo izstopal, razen če se bo odločil za modele, kot so Alfa Romeo Mito, Mini, Fiat 500, Audi A1 oziroma kakšna športnejša različica, kot so GTI, ST in kaj podobnega. Še posebej bo študent zadovoljen, če izbere dizelski motor, saj so avtomobili v tem razredu, kar se tiče dizelske žeje, zares skromni. Ker slej ko prej nastopi čas za prodajo avtomobila, v tem razredu med favorite uvrščam VW Polo in Toyoto Yaris.

Kompaktni/dedkov razred

V drugem razredu z vidika velikosti, ki je za študente tudi najbolj primeren, je skoncentrirane tudi največ pestre ponudbe. Govorimo seveda o razredu kompaktnih avtomobilov, ki ga poznamo tudi kot Golfov razred. V tem razredu ima zelo spodobnega predstavnika vsaka znamka, celo Mercedes in BMW. V tem razredu je že izpolnjena tudi večina pričakovanj glede velikosti, motorne ponudbe in opreme. Zaradi starosti teh avtomobilov (od osem let naprej), že odpadejo razni priboljški, kot so povezljivost, USB-vhodi in podobno, kar pripisujemo sodobnim multimedijskim enotam. Mladim to seveda veliko pomeni, a k sreči obstajajo različne poprodajne rešitve, s katerimi je mogoče vsaj približno zadovoljiti potrebe po prostoročni telefoniji in predvajanju glasbe.

Dobra stran tega razreda je tudi, da noben avtomobil posebej ne odstopa zaradi svoje nezanesljivosti ali visokih stroškov vzdrževanja. Kar se tiče nizkih stroškov vzdrževanja, so ta razred že dolgo tega osvojili japonski (in korejski) predstavniki, ki pa so dizajnersko - z izjemo izstopajoče Honde Civic - nekoliko pusti. Z vidika prostornosti je absolutni zmagovalec Škoda Octavia, se pa lahko tisti študenti, ki potrebujejo tudi velik prtljažnik, ozrejo po nekaterih karavanskih izpeljankah.

Tisti, ki si želijo športne tradicije in videza, lahko izberejo Alfo Romeo Giuletto ali BMW serije 1. Menim, da je Alfa v tem primeru na račun motorja boljša izbira, saj pri BMW kljub zadnjemu pogonu za ta denar še ne dobite 'pravega' motorja. Če študent prisega na eleganco, ne bo zgrešil z Audijem A3 druge generacije, damicam pa bo zaradi višjega sedenja všeč druga generacija Mercedesa A. Po krivici spregledana, vendar posledično z dobro ceno sta v tem razredu pogosto Ford Focus in Opel Astra. Če že govorimo o Golfovem razredu, je prav, da nanj ne pozabimo. Ko študent želi Golf VI, potem je TDI verjetno boljša izbira kot TSI, še posebej v primeru prvih letnikov. O praktično vseh naštetih avtomobilih iz tega razreda smo v tej rubriki že pisali, med študentske favorite pa bi uvrstil Focusa, Octavio, Golfa (5 in 6) ter Alfo.

Nižji srednji razred

Nižji srednji razred je z vidika razmerja med stroški vzdrževanja in velikostjo zadnji za študente še primeren avtomobilski razred. Ne glede na široko ponudbo je tukaj treba skleniti marsikateri kompromis, saj so možnosti, da bi v okviru 'našega' študentskega proračuna našli avtomobil, kateremu ni kaj očitati, praktično nične. Veliko število kilometrov, starost in posledično manjša usklajenost s pričakovanji mladih ter tudi dražji nadomestni deli pa so že razlogi za tehten premislek, sploh za tiste študente, ki se ne morejo zanašati na redne prihodke od štipendij ali študentskega dela.

Po drugi strani je ta razred še posebej zanimiv, saj ponuja več kot dovolj udobja in prostora. Osebno bi priporočil, da naj se študent v tem segmentu, v katerem nastopajo Passat, BMW 3, Mercedes C, Accord, Mazda 6, Audi A4, Mondeo in drugi, ozre po primerkih z manj kilometri, čeprav se bo treba na račun tega odreči kakšnemu kosu dodatne opreme ali močnejšemu motorju. Veliko vlogo pri izbiri naj odigra tudi razpoložljivost rabljenih rezervnih (predvsem karoserijskih) delov.

Študentsko luksuz?

V višjem srednjem in luksuznem razredu študent, ki namerava svoj avtomobil vzdrževati z lastnimi prihodki, žal ne bo našel sreče. Ne trdim, da v tem segmentu ni avtomobilov, ki veljajo za neproblematične dolgoprogaše. Vseeno pa takrat, kadar gre kaj narobe oziroma že pri nekaterih osnovnih vzdrževalnih posegih, lahko zaboli glava. Če že, potem naj bo za rezervo pri hiši še kakšen Fiat Punto kot izhod v sili.

Zunaj okvirjev

Sodeč po tem, kar je bilo v tem članku zapisano do tega trenutka, je študentska avtomobilska ponudba precej pusta. Vendar še zdaleč ni nujno, da je tako. Ponudba avtomobilov je namreč lahko tudi bistveno bolj radostna in zanimiva, če o nakupu ne odločajo izključno argumenti, kot so uporabnost, ekonomičnost in letnica proizvodnje.

Za začetek se lahko vsak pravi študentski 'petrolhead' ozre po celi vrsti zanimivih kupejev in kabrioletov. To so avtomobili, namenjeni vozniškim užitkom, vanje pa so vgrajene vse izkušnje in znanje proizvajalca iz tistega obdobja, seveda pa se ne merijo z metrom. V življenju ni veliko možnosti, da bi z njimi uživali, zato je čas študija morda pravi trenutek za nakup takega avtomobila. Kot rečeno med lastnosti teh avtomobilov gotovo ne spada racionalnost in požrli vam bodo marsikateri evro. Ostanejo pa spomini in verjemite, da bo še prehitro prišel čas, ko boste pogrešali svoj stari avto. Študentski budžet bi zmogel prežvečiti BMW Z4, Mazda MX5, Mercedes SLK/CLK, Audi TT, Alfa Romeo GT/Spider/Brera in kaj podobnega.

Še več, s tem, ko se je tudi pri nas začela razvijati scena ljubiteljev 'youngtimerjev', vse bolj zanimivi postajajo tudi avtomobili iz 80. in 90. let. Če je študent dovolj drzen in daljnoviden, si lahko omisli avtomobil, katerega vrednost bi se v nasprotju od vseh do zdaj naštetih, utegnila vsaj ohraniti, če ne celo dvigniti. Treba je poiskati zelo lepo ohranjen in relativno redek avtomobil, po možnosti z nekaj športne konotacije oziroma z vrha takratne ponudbe (GTI, GSI, Turbo, V6.). Namig: Opel Calibra, Volvo C70, VW Corrado, Peugeot 406 Coupe, Toyota Celica, Legacy Turbo, Fiat Coupe, Golf GTI, BMW 3 E30/36.

Poleg študentskih zabav izredno veliko veselja in študentske sreče prinaša tudi segment 4x4, ki seveda ne ustreza vsakomur in na cesti predstavlja zgolj ne najbolj ekonomičnega prevoznega sredstva. Vendar na drugi strani zagotavlja neskončne možnosti za zabavo, druženje in različne aktivnosti, hkrati pa prinaša tisti zaželeni 'kul' faktor. Najbolj vroč in tudi z naložbenega vidika najbolj zanesljiv nakup je Jeep Wrangler, katerega cene že rastejo.

Ultimativni študentski avtomobil

Glede na to, da je čas študija v kombinaciji z mladostjo tudi čas izredno intenzivnega druženja, na podlagi lastnih izkušenj zaključujem, da je ultimativni študentski avtomobil – kombi. Radosti in veselje, ki jih lahko v življenje študenta prinesejo tri vrste sedežev (ali pa kakšna drugačna konfiguracija kombija), mi je že dolgo tega predstavil Volkswagen Caravelle VR6, skozi katerega rezervoar se je na takšnih ali drugačnih potovanjih po vsej Evropi in Balkanu pretočilo na tisoče litrov LPG. Priložnost za druženje, priložnost za zaslužek ter odlično orodje za vse vrste športa in hobijev, kampiranje in potovanja.

Zunanje dimenzije so prilagojene praktično vsaki garažni hiši, notranjost vse bolj podobna osebnemu avtomobilu, ekonomija in vozne lastnosti pa zanemarljivo slabše kot pri osebnem avtomobilu. Kljub temu naj ima študent v mislih, da gre pri kombiju tudi za vprašanje življenjske filozofije. Za zelo zmerno ceno, vsekakor pa v okviru predvidenih 6 tisočakov je na voljo cel kup modelov. Pri Opel Vivaro/Renault Traffic bodite pozorni na izbiro motorja, pri VW T4/5 na izbiro motorja in rjavenje karoserije, pri Mercedesu Vito/Viano na izbiro menjalnika in rjavenje karoserije, pri trojčku Fiat Scudo/Peugeot Expert/Citroen Jumpy pa na splošno ohranjenost in število kilometrov.

Na voljo so tudi drugi modeli različnih znamk, a ti bodisi zaradi tehnične zasnove bodisi zaradi videza in notranjega ambienta niso v isti ligi kot omenjeni. Podobno vlogo kot kombi lahko odigrajo tudi enoprostorci, ki pa (z redkimi izjemami) ne sovpadajo s celostno podobo študenta.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri