Toyotin pozitivni imidž na področju zanesljivosti je posledica japonske predanosti, skromnosti in marljivosti. Podoben je tudi značaj tega priljubljenega malčka.
Stari ljudski pregovori niso iz trte izviti, ampak skoraj vedno temeljijo na ugotovitvah in znanju prednikov. Enako velja za Toyotino pregovorno zanesljivost. Saj ne, da pri njih ne bi šlo nič narobe, a z vidika statistike bi že moralo držati, da ljudskim modrostim preprosto moramo verjeti.
Toyota ima na področju malčkov bogate izkušnje. V primerjavi z modeli, kot so VW Polo, Opel Corsa, Peugeoti, Renault Clio, ki jih poznamo že nekaj desetletij, se zdi Yaris zelo mlad avtomobil. Vendar ne smemo pozabiti na njegovega predhodnika. Imenoval se je Starlet, spremljal pa nas je od začetka sedemdesetih let pa vse do konca tisočletja, v vsem tem času pa si je zasluženo privozil status kakovostnega in zanesljivega avtomobila.
Ob koncu tisočletja so se pri Toyoti odločili, da bodo oblikovanje naslednika zaupali evropskim oblikovalskim studiem. Ti so modelu, ki so ga poimenovali Yaris, prinesli vso potrebno svežino in dobro premešali karte na področju prodaje in tržnih deležev. Yaris je postal globalni avtomobil, ki so ga prodajali na vseh celinah, na nekaterih trgih, kjer Toyota uživa bolj premijski status, pa so ga prodajali tudi pod logotipom znamke Daihatsu. V letu 2005 je na trg zapeljala druga generacija modela, o kateri se bomo razpisali tokrat.
V nasprotju s prvo generacijo, ki je bila, sicer odvisno od trga, na voljo kot tri- ali petvratni hatchback, limuzina, kupe ali povišan Verso, so drugi generaciji poleg tri- in petvratne kombilimuzinske karoserije namenili le še limuzinski zadek, ki pa ga v Evropi skoraj nismo videli. Druga generacija je precej zrasla, prinesla pa je tudi številne novosti. Med drugim so v tej karoseriji pri Toyoti uvedli njihov 1,0-litrski trivaljnik (prej štirivaljnik), Yaris pa je leta 2005 postal tudi prvi avtomobil v svojem razredu, ki je lahko imel devet zračnih blazin.
Variabilnost je gotova ena od lastnosti, ki navdušuje lastnike tega kompaktnega avtomobila. Vzdolžno pomična zadnja klop omogoča prilagajanje potrebam po prostoru na zadnjih sedežih oziroma v prtljažniku, številnih odlagalnih mest pa so vesele predvsem pripadnice nežnejšega spola. Prav one se navdušujejo tudi nad preglednostjo iz avtomobila. Čeprav bi za plastike v kabini in obdelavo notranjosti težko trdili, da se uvrščajo v prvo ligo, pa je po letih uporabe razvidno, da gre za čvrsto in kakovostno komponento avtomobila. Ne vem, kako je s tem pri vas, a vzrok, da nakup Toyote Yaris odobri tudi glava družine, torej ata, je treba pogosto iskati v dejstvu, da je Toyota Yaris relativno trdo (in glasno) vzmeten avtomobil. Posledično je seveda zelo agilen in dobro vodljiv avtomobil.
Da Toyota Yaris v svojem razredu na področju zanesljivosti zaseda vodilni položaj, je splošno znano, zato je razumljivo, da tudi razmeroma dobro ohranja svojo ceno. Kljub temu sta ponudba vozil in cenovni razpon zelo pestra. Večinoma prevladujejo bencinski motorji, z vidika ekonomičnosti in zmogljivosti pa je močnejša 1,33-litrska različica najprimernejša izbira.
Toyota Yaris je tudi eden od redkih avtomobilov, ki se ni spopadal z otroškimi boleznimi in napakami, ki smo jih sicer vajeni pri prvih serijah, zato pravzaprav ni pomembno, kateri letnik izberete. Kljub vsemu, kar je dobrega slišati o tem avtomobilu, pa bodite v misiji 'nakup rabljenega Yarisa' pozorni na naslednje stvari, ki bi poleg nakupa, prepisa in stroškov registracije utegnile iz vašega žepa izvleči kakšen dodaten evro.
Pri dizelskih motorjih bodite pozorni na obrabo dvomasnega vztrajnika in sklopke, pogosto pa prihaja do vklopa opozorilne lučke za delovanje motorja, čeprav pravega vzroka za to sploh ni. Bencinski motorji se srečujejo z odpovedjo vodnih črpalk ter s puščanjem motornega olja, največkrat pri tesnilu pokrova odmičnih gredi. Če se vam bo zdelo, da se motor prepočasi odziva na dodajanje ali odvzemanje plina, je najbolj verjetno, da se je pokvaril elektronski pedal za plin.
Pogosta in kronična bolezen vseh Yarisov je menjalnik. Pogosto se pojavlja težava pri prestavljanju v prvo prestavo, tako pri vozilih s pet- kot tudi s šeststopenjskim menjalnikom pa je prisotno trdo in težko prestavljanje. Največkrat pomaga menjava olja. Če vam je pedal sklopke odveč, si sicer lahko izberete robotiziran menjalnik, vendar računajte na to, da so ti menjalniki znani po obrabah sklopk.
Kot kaže, bodo morali pri konkurenci močno pljuniti v roke, da bodo načeli Toyotin kakovostni imidž, zato sami ne vidimo razloga, da ne bi izbrali Toyote Yaris. Svetovali bi vam, da preskočite osnovne modele, ki so tudi najcenejši. Za približno tisočaka več boste dobili različico z boljšo opremo, ki ima skoraj vse, kar res potrebujete.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del