Temperature so se spet povzpele preko 20 stopinj, a najbolj vroči dnevo so šele pred nami. Ste že obiskali vulkanizerja? Pnevmatike se namreč lahko deformirajo, zlasti med vročinskimi valovi, ko se asfalt lahko segreje na več kot 80 stopinj Celzija. Sploh, če je tlak v njih nezadosten.
Vročinski valovi, ki se vse bolj pogosto pojavljajo po Evropi, niso le resna nevarnost za zdravje ljudi, ampak lahko poškodujejo tudi avtomobilske pnevmatike. Nezadostno napolnjene pnevmatike in ekstremne temperature na dolgih poteh so lahko nevarne, stik z vročim asfaltom in visoke temperature zraka namreč preprečujejo, da bi se ohladile.
Če je pnevmatika premalo napolnjena, lahko pride do deformacije ramenskega dela in bočnice, kar povzroči kotalni upor in zaradi tega se guma še bolj segreje. Če se vsi ti dejavniki združijo ali če je bila pnevmatika predhodno poškodovana zaradi stika z robnikom ali podobnim, obstaja velika verjetnost, da jo bo razneslo.
Tudi pri temperaturi zraka 30 stopinj se lahko asfalt segreje do 60 stopinj, tudi temperature asfalta nad 80 stopinj Celzija so povsem možne. Vožnja z zimskimi gumami v teh razmerah je izjemno tvegana, saj je njihova zmes gume mehkejša od letnih in se bolj segreje.
Vozniki, ki mislijo, da lahko prihranijo denar z vožnjo z zimskimi pnevmatikami pri velikih temperaturah, ogrožajo sebe in druge, saj je eksplozija pnevmatike pri visokih hitrostih vedno nevarna. Avtomobili s celoletnimi pnevmatikami so varni za vožnjo tudi pri visokih temperaturah, če so pravilno napolnjene – njihova tekalna plast in guma zaradi drugačne mešanice nista tako občutljivi na vročino kot zimske pnevmatike.
Strokovnjaki svetujejo, da naj vozniki ne parkirajo na mestih, kjer so avtomobil in njegove gume izpostavljeni neposredni sončni svetlobi.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere