Zima 2020/2021: Akumulator - kako vedeti, kdaj je iztrošen, na kaj paziti pri nakupu novega?

20. 11. 2020 | Matjaž Tomažič
Deli

Akumulatorji sledijo skokovitemu napredku tehnike, s tem pa se zgodba, jasno, ob menjavi nekoliko zaplete. Akumulatorska industrija je na področju startnih in cikličnih akumulatorjev bistveno bolj specializirana kot pred dobrim desetletjem.

Pred leti se je bilo treba ob nakupu osredotočiti le na dimenzije in zagonsko moč akumulatorja. Slednja se najpogosteje meri v CCA (cold cranking power) in se izraža v amperih, načeloma pa je včasih veljalo, da manjša odstopanja v zagonski moči akumulatorja niso vplivala na njihovo funkcionalnost in življenjsko dobo.

Ker je v sodobnih avtomobilih tudi cel kup različnih elektronskih porabnikov, ki jih je treba napetostno vzdrževati, pa je danes poleg zagonske moči pomembna tudi kapaciteta akumulatorja. Zato je danes pravilo, da je ob nakupu novega akumulatorja treba slediti specifikacijam prve vgradnje bistveno bolj pomembno kot nekoč. Nič ne bo narobe, če boste izbrali zmogljivejši akumulator, saj zaradi omejenosti prostora v osebnih avtomobilih ta gotovo ne bo toliko zmogljivejši, da bi bilo treba zamenjati tudi alternator.

NE VARČUJTE IN NE RAZSIPAVAJTE Z DENARJEM

Glavnina ponudbe je skoncentrirana na dve vrsti start­nih akumulatorjev; EFB (s prostim elektrolitom) in AGM akumulatorji, pri katerih je kislina napita na stekleni volni, poenostavljeno pa jim rečemo gel ali želatinasti akumulatorji.

Pri nakupu akumulatorja za avtomobil s sistemom start&stop (S&S) bodite še posebej pozorni. Akumulatorje AGM je treba zamenjati le z enakimi akumulatorji, EFB pa lahko zamenjate z akumulatorji EFB ali AGM.

Nikar ne varčujte in ne nadomeščajte akumulatorja za sistem S&S s standardnim. Ta 'rešitev' se ne obnese, saj je polnilni sistem v avtomobilih s sistemom S&S prilagojen tem akumulatorjem, zato je, čeprav sistem redno izklopite, življenjska doba akumulatorja občutno krajša.

KUPUJTE TAM, KJER BOSTE DOBILI SVEŽ AKUMULATOR

Sicer je precej odvisno od vas, a vaš avtomobil vam bo namignil, da gre življenjska doba akumulatorja h koncu. Obotavljanje pri zagonu motorja že kaže na morda izrabljen akumulator, ki pa ga je v nekaterih primerih mogoče tudi regenerirati. Vsekakor pa vam, če vozite redko in na kratke razdalje, priporočam, da v vmesnem času akumulator priklopite na vzdrževalec, ki bo skrbel, da bo akumulator vseskozi v dobri kondiciji.

Ko je nakup akumulatorja neizogiben, svetujem, da novega kupite na prodajnem mestu, kjer boste zagotovo dobili svež akumulator. Če akumulator ni svež ali saj ustrezno redno polnjen, bo sulfatiziran že pred nakupom. Tako na prodajnih mestih, kjer je akumulator le dodatna ponudba v naboru tisočih prodajnih artiklov, obstaja večje tveganje, da bo že nov akumulator sulfatiziran. In cena? Glede na razmere na trgu se korektne cene za nakup standardnega akumulatorja solidne kakovosti gibljejo okrog 1,25 EUR/amper, za akumulatorje S&S pa okoli 1,85 EUR/amper.