25. let razvojnega in tehnološkega oddelka BMW

Da, zmoremo . . Vam je ta stavek kaj znan? Ne? Pa ga ponovimo v angleščini – Yes we can. Se vam zdaj svita? S tem sloganom je namreč Barack Obama prišel do stolčka v Beli hiši. Stavek pa ni zrasel na njegovem zelniku.

Ta stavek je pred 25 leti pred upravnim odborom izgovarjal Urlich Bez, ko je velike glave v 'štirivaljni' BMW-jevi stolpnici prepričeval, da je ustanovitev samostojnega razvojnega oddelka nujna stvar. Še sreča, da so mu prisluhnili.

Kaj kmalu je oddelek začel delovati in do danes so predstavili kopico tehnoloških rešitev, ki nam lajšajo vsakdan, nam privarčujejo kak evro v denarnici, nas varujejo pred nevarnostmi pločevinastega sveta ali pa omogočijo Zemlji kak bolj čist vdih.

Vse te iznajdbe so predstavili v prototipih, ki so pogosto nosili predznak Z. Do zdaj se jih je nabralo 29. Potihoma so čakali na odobravanje avtomobilskega sveta in potem vse novosti, ki so naletele na pozitiven odziv, uporabili v serijskih različicah.

iDrive, Head-Up Display, Efficient Dynamics, Dynamic Driving Control, Adaptive Drive so le nekatere inovacije, ki so danes vsakdan v vozilih BMW. Da pa ne počivajo na lovorikah, so nam dokazali na prireditvi ob proslavi četrt stoletja delovanja omenjenega oddelka.

Zagotovo najbolj vroča novost je javnosti prvič predstavljeni koncept hibridnega pogona, vgrajenega v serijo 1. Sprednji par koles Enice (za zdaj le raziskovalno vozilo) poganja štirivaljni bencinski motor, zadnji par pa elek­tromotor, ki mu energijo dobavlja pomožni agregat, gnan na vodikove celice.

Tako za premagovanje krajših razdalj med semaforji zadostuje vodikov agregat, medtem ko za odločnejše pospeške skrbi bencinski motor. Pri BMW-ju priznavajo, da je trenutno večina raziskav namenjenih inovacijam na področ­ju energetike, toda to ne pomeni, da se ne posvečajo reševanju drugačnih tehnoloških izzivov.

Tako smo recimo lahko prvič preizkusili sistem pomoči pri vožnji skozi oženja na cesti. Gre za podoben sistem kot pri napravi, ki vas drži znotraj voznega pasu, le da tukaj tipala zaznavajo oženja glede na druga vozila ali predmete ob cestišču.

Glede na to, da so trg mobilne telefonije zadnje čase preplavili tako imenovani pametni telefoni, so tudi pri BMW-ju pokukali na to področje. Kmalu bo namreč na voljo aplikacija, ki vas bo popolnoma povezala z vašim avtomobilom. Tako boste lahko kar od doma nastavili navigacijsko napravo, preverili količino goriva ali pa v mrzlih jutrih ogreli notranjost avtomobila.

Predvidevanja na cesti so prihodnost na varnostnem področju oddelka, zagotavljajo pri BMW-ju. Že nekaj časa se trudijo, da bi vzpostavili enoten sistem povezanosti s prometno signalizacijo ter medsebojnega obveščanja vozil v prometu. V ta namen imajo že precej dodelan sistem, ki voznika obvešča o namerah semaforjev v križišču ter ga opozarja na bližnja srečanja ob spregledanjih.

BMW je marsikaterega kupca prepričal prav zaradi inovacij in naprednega razvoja. In tega se dobro zavedajo, saj so z razlogom ponosni na omenjeni oddelek. Pri BMW-ju so mnenja, da se prihodnost zgodi sama, toda če želijo vanjo vstopati z napredkom, bodo morali še naprej delati tako dobro, kot so do zdaj.

Saša Kapetanovič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja