60 leti Mini in 10 milijonov primerkov vozila, ki je preoblikoval avtomobilski svet

9. 8. 2019 | Jure Šujica
Deli

60 let po predstavitvi izvirnika je na ceste zapeljal Mini z zaporedno številko 10.000.000.

Pisalo se je leto 1956 in Veliko Britanijo je le dobro desetletje po koncu druge svetovne vojne doletela nova kriza. Država je namreč izgubila nadzor na Suezom in posledično Sueškim prekopom, ki je za državo predstavljal pomemben vir nafte. Na udaru je bila zato seveda najbolj avtomobilska industrija, ki je od svojih predstavnikov zahtevala temeljite spremembe. A prav takšne situacije lahko rojevajo najboljše rešitve, kar je nedvomno dokazal tudi sir Alec Issigonis, avtor legendarnega štirikolesnega malčka po imenu Mini.

Issigonis se je namreč po nekaletni odsotnosti tega leta vrnil v podjetje BMC ali British Motor Corporation in takoj dobil nalogo zasnovati avtomobil avtomobil čim manjših dimenzij, v katerem bo dovolj prostora za štiri potnike, poleg tega pa bo za zmeren denar ponujal dobre vozne lastnosti in, razumljivo, nizko porabo goriva. Tri leta je trajalo in naposled je na ceste zapeljal novinec s preprostim imenom: Mini. Vse od tod naprej – desetlja uspešne prodaje ob relativno nspremenjeni obliki, zmage na reliju, med katerimi je tudi tista na prestižnem reliju Monte Carlo – je le še zgodovina.

Dve obletnici v istem letu

V Oxfordu, kjer je Mini doma pa letos ne praznujejo le 60. obletnice omenjenega modela. Ravno v teh dneh je namreč na ceste zapeljal že 10-milijonti avtomobil znamke Mini. Jasno, govora je o četrti generaciji nove dobe avtomobila, ki pa je vseeno še vedno izredno podobna tisti, ki je na trg zapeljala na prelomu tisočletja. A medtem, ko je prva generacija, 'originalni' Mini v 41 letih prepričal 5,3 milijona kupcev, je njegov naslednik v vsega 18 letih našel že kar 4,7 milijona kupcev, kar nedvomno kaže na njegovo priljubljenost. Zgolj v lanskem letu je bilo namreč v 110 državah sveta prodanih skoraj 400.000 vozil.

»Doživeti izdelavo Minija z zaporedno številko 10 milijonov izdelanega v oxfordski proizvodnji je bil trenutek ponosa za vse delavce v tovarni. Številni izmed njih imajo namreč sorodnike, ki so prav v teh prostorih izdelovali klasičnega Minija,« pojasnjuje Peter Weber, vodja tovarne v Oxfordu. »To je čudovit mejnik v zgodovini Minija in dokaz pripadnosti, ki jo do tega posebnega britanskega avtomobila gojijo naši kupci.«

In če se še vrnemo k jubilejnemu primerku; gre za zelenega trivratnega Mini Cooperja S, odetega v zeleno barvo in z dodatkom dveh črnih črt preko motornega pokrova. Hkrati gre za enega izmed primerkov posebne serije, izdane ob 60. obletnici znamke. Sicer pa se bo že letos novembra že precej številčni ponudbi Minijev pridružil še prva električna izvedba Cooper SE, katero smo si nedavno na svetovni predstavitvi ogledali tudi sami.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj