Dokončni NE osemvaljnikom

23. 8. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Vsem je jasno, da se obdobje velikih motorjev v manjših avtomobilih počasi, a zanesljivo končuje. Nekateri bodo vztrajali, dokler bo šlo, drugi pa so se že vdali v usodo.

Pred kratkim je odjeknila vest, da naj bi Mercedes-Benz v ponudbo vrnil motorje z osmimi valji. Govorilo se je predvsem o avtomobilih razreda C in E, saj je V8 še vedno na voljo v večjih modelih in pa športnih SL in GT. Novica je razveselila marsikaterega avtomobilističnega purista, ki pa jo je zagotovo sprejel z vsaj malo dvoma. Enostavno je zvenelo prelepo, da bi bilo res.

Mercedes-Benz

In nekako tako se je stvar tudi razpletla. Kot prvi je novico zanikal eden izmed Merecedesovih inženirjev, ki je dejal, da osemvaljnikov za razreda C in E ne bo več. Kaj pa uradno stališče? Nanj ni bilo treba dolgo čakati. Kot poroča motor1.com je namreč direktor AMG Michael Schiebe na dogodku v Montereyu kategorično zanikal kakršnokoli možnost, da bi C63 in E63 pod pokrovom imela štirilitrski V8. Manjši od obeh bo tako ostal s trenutnim dvolitrskim hibridom, medtem ko gre predvidevati, da bodo razredu E vseeno namenili šestvaljni motor s prostornino treh litrov in hibridno tehnologijo.

Uroš Modlic

Kaj pa drugi?

BMW se je za "downsizing" modela M3 odločil že pred časom in bo, vsaj še v tej generaciji, vztrajal z vrstnim šestvaljnikom, medtem ko bo prihajajoči M5 še vedno imel osemvaljno srce s priključno hibridnim dodatkom. Zelo konkretni so bili tudi pri Audiju, kjer so jasno povedali, da modela RS s štirivaljnim motorjem ne bodo poslali na tržišče. Po teh besedah gre sklepati, da bo imel novi RS4 še vedno pod pokrovom šest valjev, RS6 pa je bil tako ali tako predstavljen z nadgrajenim osemvaljnikom v različici Performance.

Audi RS6 z Akrapovičevim izpuhom ponuja eno najlepših zvočnih predstav danes. Sliši se razkošno in prefinjeno, a obenem odločno in vznemirljivo, kadar je treba.

Audi RS6 z Akrapovičevim izpuhom ponuja eno najlepših zvočnih predstav danes. Sliši se razkošno in prefinjeno, a obenem odločno in vznemirljivo, kadar je treba.

Uroš Modlic

Dejstvo je, da vse strožji okoljski predpisi počasi, a zanesljivo izrivajo valje in kubične centimetre izpod motornih pokrovov in bo zagotovo tega vse več in več. A je hkrati lepo videti, da nekateri proizvajalci na svoj način (za zdaj) temu še kljubujejo.

Preberite še: Osemdeseta se vračajo! Poglejte nore vzorce in barve na tem Porscheju!

BONUS VIDEO: Audi RS6 je brez dvoma eden najbolj talentiranih avtomobilov na trgu

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol