Abarth je v zadnjih letih poznan predvsem po športnih izpeljankah Fiatovega modela 500, v svoji sodobni zgodovini pa je bil deležen tudi številnih posebnih izvedb, ki na trgu dosegajo zavidljive (evrske) številke. Najbrž podobna usoda čaka tudi tole ...
Abarth bo namreč kmalu praznoval 75 let obstoja, Škorpijon pa še vedno navdušuje. Nekatere z elektrifikacijo v zadnjem času nekoliko manj, a vseeno je nekaj jasno – dokler bodo zvesti legendarnemu 1.4 T-Jet motorju, se ljubitelji znamke nimajo česa bati. To sicer ne bo več trajalo dolgo, a saj veste, uživajmo, dokler lahko.
Omenjeni motor pa je tudi inspiracija za to zadnjo omejeno serijo, imenovano Abarth 695 75° Anniversario. Izdelali bodo namreč le 1.368 malih »raket«, ta številka pa ponazarja prostornino motorja – 1.368 kubičnih centimetrov. Same zmogljivosti bodo sicer ostale enake, kot pri modelu Competizione, torej, 132 kilovatov (180 KM), 250 njutonmetrov navora ter končno hitrost 225 km/h in pospešek do 100 v 6,7 sekunde.
Da se bo Abartha slišalo že od daleč skrbi ikonični izpuh Record Monza z dvojnim zaključkom na vsaki strani in aktivnim ventilom, avto pa je opremljen tudi s Konijevimi blažilniki. Pod 17 palčnimi zlatimi platišči je visoko zmogljivi zavorni sistem proizvajalca Brembo s hlajenimi in navrtanimi diski, okoli katerih so »ovite« črne zavorne čeljusti.
Črna je tudi glavna tema zunanjosti – prvič je namreč prav vsak del Abartha obarvan v črno barvo. Poleg tega so ga opremili z zlatimi nalepkami, ki jasno kažejo, da gre za omejeno serijo avtomobila. Velikega škorpijona so namestili tudi na streho, tako da je avto prepoznaven tudi iz helikopterja.
Črno zlata je tudi notranjost, saj so Sabeltovi karbonski sedeži odeti v črno alkantaro in usnje z zlatimi šivi, avto pa je opremljen tudi z zvočnim sistemom in številnimi povezljivostnimi funkcijami ter samodejno klimatsko napravo.
75 let škorpijona ...
Kot že rečeno se Abarth 695 75° Anniversario poklanja 75 obletnici znamke. 31. marca leta 1949 je namreč Carlo Abarth skupaj z dirkačem Guidom Scagliarinijem ustanovil znamko, ki še vedno nosi njegovo ime. V naslednjih desetletjih je Abarth nanizal vrsto dirkaških uspehov, leta 1963 pa predstavil tudi prvi Fiat-Abarth 595, narejen na osnovi takratnega Fiata 500.
Abarth je od leta 1971 v lasti Fiata, novo obdobje pa se je začelo leta 2008, ko je na ceste zapeljal prvi Abarth, narejen na osnovi aktualnega Fiata 500. Leta 2022 je bila na vrsti še ena prelomnica s prvim električnim Abarthom, pred dnevi pa so, v obliki modela 600e, predstavili tudi najmočnejšega Abartha vseh časov. Seveda, električnega.
Preberite še: