Agencija za varnost v prometu v sklopu terenske akcije uporabe varnostnega pasu predstavila nov simulator

22. 3. 2018 | Jure Šujica
Deli

Poleg danes predstavljenega simulatorja prevračanja bo v prihodnjih dneh predstavljen še simulator trka, oba pa bosta osrednji del akcij ozaveščanja, ki jih bo AVP pripravil letos.

Agencija za varnost v prometu (AVP) je tudi letos v sodelovanju s policijo pripravila akcijo poostrenega nadzora uporabe varnostnega pasu v avtomobilu. Ta se je začela 12. marca, trajala pa bo vse do nedelje, 25. marca. V tem času so pri AVP pripravili tudi nekaj akcij za ozaveščanje javnosti in otrok v šolah, poleg tega pa so predstavili nov simulator prevračanja avtomobila v prometni nesreči Vrtavko, ki prikaže, kako pomembna je uporaba varnostnega pasu v vozilu.

Po podatkih AVP-ja pravilna uporaba varnostnega pasu v vozilu zmanjša težo posledic ob prometnih nesrečah kar za polovico, saj pas zaustavi gibanje človeka po trku v vozilu, poleg tega pa omogoči pravilno delovanje varnostnih sistemov, kot so zračni mehovi. Pri tem mora pas zadržati velike sile, kar so nam na predstavitvi prikazali s posebej prirejenimi tehtnicami. Za primerjavo: pri hitrosti 30 kilometrov na uro 92 kilogramov težak posameznik na varnostni pas pritisne s silo 756 kilogramov, pri hitrosti 90 kilometrov na uro pa ta sila znaša že 7.600 kilogramov oziroma 7,6 tone!

Slovenija se po privezanosti na sprednjih sedežih uvršča v povprečje Evropske unije. Medtem ko je bilo pri nas lani privezanih 91 odstotkov voznikov in 92 odstotkov sopotnikov na sprednjih sedežih, se ta delež v državah najvišje na lestvici giblje med 95 in 98 odstotki. Ob tem je treba omeniti, da je Slovenija v zadnjih letih po podatkih dr. Mateje Markl z AVP za kar 40 odstotkov povečala privezanost otrok, mlajših od 15 let na zadnjih sedežih, kar je najboljši rezultat med vsemi državami v EU.

Preventivne akcije bodo potekale vse leto

Kljub na videz spodbudnim informacijam o privezanosti v prejšnjih letih pa statistika letos ni rožnata. »(Letos) imamo na naših cestah za zdaj 10 smrtnih žrtev, od tega šest, ki so življenje izgubili v osebnem avtomobilu – pet voznikov in en sopotnik. Od teh šestih žrtev pa jih kar pet ni bilo pripetih z varnostnim pasom,« je bil jasen mag. Ivan Kapun, vodja sektorja prometne policije, ki ob tem poudarja velik pomen uporabe varnostnih pasov na vseh sedežih in tudi na kratkih razdaljah.

Čeprav se akcija poostrenega nadzora uporabe varnostnih pasov v vozilih končuje, pa bo AVP po besedah vodje agencije Igorja Velova z različnimi akcijami za ozaveščanje nadaljeval vse leto. Teh naj bi bilo čez leto več kot 10, na njih pa bodo poleg omenjenega simulatorja prevračanja predstavili še drugo napravo, ki so jo kupili pred kratkim, Zaletavčka, s katerim bo mogoče poustvariti in doživeti silo udarca pri hitrosti do 10 kilometrov na uro.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"