Njihove napovedi glede prihodnosti 'klasičnih' motorjev bodo presenetile marsikoga, a večino tudi razveselile. Kaj se bo torej zares dogajalo leta 2030?
Akademiki iz nemškega Znanstvenega društva za motorna vozila in tehnologijo motorjev WKM (Wissenschaftliche Gesellschaft für Kraftfahrzeug und Motorentechnik) so jezni na brezkompromisne nasprotnike motorjev z notranjim zgorevanjem.
Med vrsticami njihovega poročila z naslovom "Prihodnost motorja z notranjim zgorevanjem – ocena stanja dizelskih motorjev" je namreč mogoče razbrati, da je sovražnost do termičnih motorjev na nerealnih temeljih, saj bo po njihovih napovedih leta 2030 proizvodnja motorjev z notranjim zgorevanjem po vsem svetu večja kot danes.
Pristranska razprava o mobilni prihodnosti
To stališče je podpisalo 27 profesorjev z nemških, avstrijskih in švicarskih univerz, ki so ali so bili dejavni kot predstojniki inštitutov, oddelkov ali kateder na področju avtomobilske ali motorne tehnike. Javnosti želijo posredovati znanstvene ugotovitve in oceno problematike v intenzivni razpravi o vprašanjih emisij dizelskih in bencinskih motorjev, kar zveni kot akademski ukor električno mobilnostnemu enoumju.
Znanstveniki so z zaskrbljenostjo spremljali lansko razpravo o mobilni prihodnosti, z ostro in deloma upravičeno kritiko dizelskih motorjev. Menijo, da je namesto treznih, na dejstvih temelječih informacijah, prevladovalo pretežno pristransko in zelo čustveno zagovarjanje električne mobilnosti. Združenje želi temu zdaj nasprotovati s ključnimi dejstvi, ki temeljijo na znanstvenih spoznanjih.
Termični motor je motor mobilnosti
Motor z notranjim zgorevanjem je bil in je motor mobilnosti, tovornega prometa in delovnih strojev. To vlogo sicer dopolnjujejo električni pogoni, vendar je še dolgo ne bodo (povsem) nadomestili. Nadaljnji razvoj pogonskih sistemov, ki je odprt za vse vrste tehnologij, je predpogoj za uspešno podnebno politiko v uspešni družbi, so prepričani znanstveniki.
Zaradi zelo nizkega deleža, ki ga imajo motorji z notranjim zgorevanjem v skupnih izpustih toplogrednih plinov, vprašanje emisij v prihodnje ne bo argument proti dizelskim ali bencinskim motorjem. Trenutna raven tehnologije že zagotavlja, da se je mogoče brez izjeme držati mejnih vrednosti emisij.
Alternativna goriva kot jamstvo za prihodnost
Posebna prednost motorja z notranjim zgorevanjem je učinkovita in prilagodljiva uporaba goriv z visoko energijsko gostoto ter odlične možnosti shranjevanja in distribucije. S to temeljno lastnostjo se je motor z notranjim zgorevanjem vedno znova izpopolnjeval in gledano v celotnem življenjskem ciklu omogoča nižje emisije CO2 kot alternativne tehnologije. Možnost prožne uporabe nefosilnih in zato CO2 nevtralnih goriv je dodatno zagotovilo trajnostne tehnologije, ki jo je mogoče dolgoročno uporabljati.
Cel kup napačnih in vprašljivih domnev
Znanstveniki združenja WKM se niso zadržali samo pri kritikah razprave in se pritožujejo tudi zaradi napačnih ali neprimernih presojnih navedb. Na primer, dizelski motor ni vzrok za težave s prašnimi delci, saj jih učinkovito zadržijo vgrajeni filtri trdih delcev. Zato zelo zaskrbljeno gledajo na razprave o prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem, ki naj bi imela škodljiv vpliv na boj proti podnebnim spremembam. Namesto prepovedi se WKM zavzema za celosten in pošten pogled na emisije CO2. Alternativna sintetična in bio goriva bi morala postati pomemben gradnik za nadaljnje zmanjšanje CO2.
Združenje v svojem dokumentu o stališču zagovarja tekmovanje pogonskih konceptov, katerih cilj je zmanjšanje emisij na raven, ki jo določa onesnaženost vsesanega zraka, po načelu, da mora biti zrak za vozilom enako dober kot pred vozilom.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj