Nemško združenje avtomobilske industrije (ZDK) opaža znatno povečanje kratkotrajnih registracij električnih avtomobilov vozilih.
Skoraj vsak četrti novo registriran avtomobil oktobra je bil registriran samo kratkotrajno, za potrebe prodajne statistike in ne za končne kupce, ugotavljajo pri ZDK. »To je jasen opozorilni znak, ki kaže, da trg trenutno ne raste iz resničnega povpraševanja kupcev, temveč ga v prvi vrsti poganjajo umetne spodbude proizvajalcev in trgovcev. Ko je četrtina novih registracij dejansko 'za lastni račun', to kaže, kako zadržani so v resnici zasebni in poslovni kupci, zlasti ko gre za električne avtomobile," pojasnjuje predsednik ZDK Thomas Peckruhn.
Kratkotrajne registracije s strani proizvajalcev in trgovcev so preizkušena metoda za doseganje modelnih in četrtletnih ciljev ter zlasti za skladnost s strogimi predpisi o emisijah CO2 za vozni park, kar je tudi posledica pomanjkljivosti evropskih predpisov o voznem parku, ki obravnavajo le ponudbo, ne pa povpraševanja.
Trenutna dinamika kratkoročnih registracij je po mnenju ZDK nenavadno močna. Struktura registracij Zveznega organa za motorni promet (KBA) kaže, da so stopnje rasti baterijskih električnih vozil znatno precenjene. V prvih desetih mesecih letošnjega leta so se samoregistracije električnih avtomobilov s strani proizvajalcev in trgovcev povečale za 51 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani – na 102.520 vozil.
Po podatkih avtomobilskega združenja se je število samoregistracij proizvajalcev električnih vozil v primerjavi z enakim desetmesečnim obdobjem leta 2023 povečalo za dvakrat in pol in doseglo 54.872 vozil. V istem obdobju se je število novih zasebnih registracij baterijskih električnih vozil zmanjšalo za 7 odstotkov, število komercialnih registracij (prilagojeno za samoregistracije) pa za 6,4 odstotka.
Številke torej jasno kažejo, da proizvajalci trenutno sami nosijo znaten del prodajnega bremena. »Zasebno in komercialno povpraševanje ostaja zelo umirjeno in se ne razvija niti približno tako dinamično, kot bi bilo potrebno za stabilen trg,« poudarja Peckruhn.
Pojavlja se tudi neželen stranski učinek: veliko število samoregistracij v segmentu baterijskih električnih vozil opazno vpliva na preostale vrednosti rabljenih električnih avtomobilov. Veliko število vozil s kratkoročnimi registracijami se po le nekaj mesecih ponovno vrača na trg po znatno znižanih cenah – in znižuje skupno raven cen v segmentu rabljenih avtomobilov, ugotavlja ZDK. To povzroča dodatno negotovost tako med zasebnimi kot poslovnimi strankami ter še otežuje stabilen razvoj trga.


