Alarm za Evropo (in ostale): s Kitajske vsak mesec pride več kot sedem novih modelov

27. 11. 2025 | Matjaž Gregorič

Letos so kitajski proizvajalci do sredine novembra predstavili že 78 novih serijskih avtomobilov.

Velikost, obseg prodaje in število kitajskih avtomobilskih znamk in modelov, deželo svile trenutno uvrščajo na prvo mesto v globalni avtomobilski industriji. Poleg tega je hitrost, s katero se razvija, znamenje razumevanja položaja tradicionalnih proizvajalcev zunaj Kitajske.

Alarm za Evropo (in ostale): s Kitajske vsak mesec pride več kot sedem novih modelov
Profimedia

Hiter napredek kitajske avtomobilske industrije, tako znotraj kot zunaj  je deloma posledica sposobnosti nenehnega uvajanja novih modelov. To je tesno povezano z naraščajočim tržnim deležem kitajskih proizvajalcev po vsem svetu in to kljub dejstvu, da so nekatere znamke že prenehale obstajati.

Letos so kitajski avtomobilski proizvajalci do sredine novembra predstavili 78 novih proizvodnih modelov. To pomeni, da je bilo povprečje nekaj več kot sedem novih modelov na mesec. V istem obdobju so bili kitajskim najbližje japonski proizvajalci z 32 predstavljenimi novimi modeli, evropski proizvajalci so ji predstavili 27, ameriški pa le 10.

Le streljaj od outleta, ki ga radi obiskujejo Slovenci, se skriva arhitekturni biser
Alarm za Evropo (in ostale): s Kitajske vsak mesec pride več kot sedem novih modelov
Profimedia

Primerjava z Evropo, Japonsko, ZDA in Korejo je zanimiva tudi glede na povprečno število predstavljenih novih modelov glede na skupno število proizvajalcev. Tudi tu se Kitajska znova uvršča na prvo mesto s povprečjem 4,1 novega modela na proizvajalca (19 velikih koncernskih podjetij), Japonska ji tesno sledi s 4,0, medtem ko ostali kažejo nižja povprečja.