Nova študija je primerjala avtomobile, ki se na hitrih polnilnicah polnijo praktično vedno in tiste, ki se skoraj nikoli.
Teorija, da hitro polnjenje škoduje baterijam električnih avtomobilov in sčasoma zmanjšuje njihov doseg, je precej pogosta med argumenti proti elektromobilnosti. Zdaj se je pojavila nova študija, ki ne potrjuje izčrpavanja zaradi hitrega polnjenja. Ameriško podjetje Recurrentauto je analiziralo podatke 12.500 vozil Tesla, na katerih so opravili diagnostiko baterij.
Primerjali so avtomobile, ki so na hitrih polnilnicah 90 odstotkov časa, z avtomobili, ki se tam polnijo manj kot 10 odstotkov časa in ugotovili so, da ni bilo statistično pomembne razlike v zmanjšanju dosega, ne glede na opazovane skupine. Pri Recurrentautu pravijo, da se rezultati študije lahko prenesejo tudi na druge proizvajalce električnih avtomobilov.
In kakšna je razlaga rezultatov? Kompleksni sistemi za upravljanje toplote, napetosti in baterije, ki so jih vgradili proizvajalci električnih vozil, ščitijo baterije pred poškodbami, ki jih povzroča uporaba hitrih polnilnic, je navedeno v študiji. Obstajajo pa tudi primeri, ko se je hitrim polnilnicam bolje izogniti, na primer pri visokih temperaturah, brez predhodnega hlajenja baterije. To velja tudi za ekstremni mraz, če baterija ni predhodno ogreta. Pri Recurrentautu še svetujejo, da naj se hitre polnilnice ne uporabljajo tako pri nizki kot pri visoki napolnjenosti, ker je takrat notranji upor še posebej visok
Preberite še: Ali Dacia res dobiva konkurenco? Katera od znamk si upa ...?
BONUS VIDEO: Kateri so najboljši avtomobilski dogodki v Sloveniji in katerim se je potrebno izogniti?