Leta 1974 je moral povprečni nemški delavec za novega Golfa odšteti štiri plače, po 50 letih pa je za sedanjega treba delati 13 mesecev.
Avtomobili znamke Volkswagen so torej postali precej dragi: prvi Golf, ki je pred kratkim praznoval 50. rojstni dan, je leta 1974 stal le 8.795 nemških mark. To v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja ni bilo malo, saj je bil povprečni letni dohodek skromnih 23.381 mark. To pomeni, da je moral povprečni zaslužkar za svojega golfa delati štiri mesece in pol.
Primerjanje navidez neprimerljivega
Danes je povsem drugače: zadnja generacija Golfa v Nemčiji 28.332 evrov. Povprečni dohodek je trenutno 26.271 evrov letno. Povprečni potrošnik mora trenutno za Golfa delati več kot leto dni (13 mesecev), kar je trikrat dlje kot generacija njegovih staršev. In VW ID 3, električni dvojnik golfa, stane 33.300 evrov ali 15 mesečnih plač.
Ali torej Volkswagen še izdeluje ljudske avtomobile? Poglejmo nekaj primerjav: leta 1974 je imel Golf 50 konjskih moči, uplinjač in je bil brez katalizatorja, njegovi izpusti pa so bili temu primerno slabi. Stekla v vratih se niso odpirala električno, ampak z ročico. In klimatske naprave, ki je danes serijska, ni bilo niti za dodaten denar.
Še bolj negotov za lastnike Golfov prve generacije je bil že tretji tehnični pregled, torej po šestih letih, ko so se potili od strahu in se spraševali, če bo avtomobil prestal pregled, kajti razmeroma kratkem času je takratne Golfe načenjala rja. Volkswagen naj bi namreč kupoval poceni vzhodnonemško pločevino.
Cene avtomobilov so krepko prehitele plače
Danes je šest let star Golf lahko še vedno kot nov. Volkswagnovi avtomobili so v povprečju stari več kot deset let. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je bilo to nepredstavljivo. Kljub temu so cene avtomobilov prehitele rast prihodkov – še posebej v zadnjih 20 letih: povprečna cena novega avtomobila se je podvojila, plače pa so se povišale le za dobrih 50 odstotkov. Zasebni kupci se odzivajo z zmanjševanjem in nakupom manjših in cenejših avtomobilov.
A kljub temu so stroški tovarn v Nemčiji preprosto previsoki, da bi tam izdelovali avtomobile za 20.000 evrov, ne glede na vrsto pogona, ali je električni, hibridni ali z motorjem z notranjim zgorevanjem. To preprečujejo visoki davki, plače in stroški energije, torej avtomobil za manj kot 20.000 evrov tovarnam v Nemčiji ne bi pomagal zagotoviti delovnih mest. Novi Volkswagnov osnovni električni avtomobil ID 2 bodo izdelovali v Španiji. V nasprotnem primeru ne bi obdržali ciljne cene 25.000 evrov.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"