Ameriškim športnikom šteti dnevi? Takšne so napovedi prvega človeka znamke Dodge

2. 2. 2021 | Jure Šujica
Deli

Pričakuje, da bi se prisilno polnjeni bencinski osemvaljniki lahko poslovili še pred prvo polovico tega desetletja.

Ameriškim športnikom z zmogljivimi osemvaljnimi motorji so očitno počasi šteti dnevi. Vsaj takšnega mnenja je namreč generalni direktor Dodge-a, ene izmed najbolj dejavnih ameriških avtomobilskih znamk na področju 'ameriških mišičnjakov', Tim Kuniskis. Slednji je namreč svoje videnje prihodnosti tovrstnih vozil nedavno razkril v intervjuju za ameriško televizijsko mrežo CNBC.

Znamka Dodge trenutno na trgu ponuja dva športnika s prisilno polnjenim, 6,2-litrskim osemvaljnikom, opremljenim s kompresorjem – Challenger in Charger – poleg tega pa omenjeni motor tako kot Jeep ponuja tudi v terenskih vozilih oziroma poltovornjakih družine RAM. In čeprav je povpraševanje po teh vozilih še vedno relativno visoko (še posebej v ZDA), Kinuskis napoveduje, da so dnevi omenjenemu motorju šteti.

Po tem, ko se je že pred leti v Evropi pričela gonja proti zmogljivim avtomobilom, ki so posledično na tej strani atlantika zaradi dajatev postali bistveno dražji kot v ZDA, naj bi jih enaka usoda kmalu čakala v ZDA. Kuniskis namreč pričakuje, da bo nova administracija pod vodstvom Joe-a Bidena že zelo kmalu zaostrila okoljske zahteve za nove avtomobile, tiste, ki ne bodo dosegali normativov o izpustih pa bistveno bolj obdavčili. Posledično bi morali v podjetju v nadaljnji razvoj vložiti preveč denarja v to, da bi ti motorji vseeno postali okološko sprejemljivejši.

A vse kot kaže, vsaj za ljubitelje osemvaljnikov še ni izgubljeno. Čeprav Kinuskis o njih specifično ni spregovoril se namreč zdi, da je prihodnost nekoliko manj temna za atmosferske osemvaljnike, ki ponujajo bistveno manj moči, s tem pa so manj obremenjujoči tudi za okolje. Je pa zato Američan napovedal, da se zmogljivi avtomobili iz njihove ponudbe ne bodo poslovili, le vse večje stopnje elektrifikacije naj bi bili deležni.

Trenutno obdobje ameriških športnih avtomobilov naj bi se tako končalo v prihodnjih štirih letih, primerja pa ga z obdobjem do leta 1972, ko je Združene države Amerike zajela naftna kriza, posledično pa so sledile velike omejitve emisij ter posledično zmogljivosti novih avtomobilov. Posledično je trajalo več desetletij, da so tovrstni avtomobili znova dobili spodobno količino moči in ko se bo to zgodilo naslednjič, bo rešitev prinesla prav elektrika.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?