Zdaj so pri podjetju Mercedes-AMG odločili nekoliko sestopiti. No, nekoliko je res mila oznaka - novi AMG GT je namreč padel na - štirivaljnika!
Začelo se je hudo obetavno - v prvi generaciji s pošastnim 6,2-litrskim osemvaljnikom, potem je prišel 4,0-litrski V8 z dvojnim prisilnim polnjenjem v številnih izvedbah. Zdaj pa so ponudbo končno zaokrožili še - navzdol. Zadnja verzija GT 43 se ne kiti recimo s trilitrskim šestvaljnikom, kot nekateri njegovi 'sorodniki'. Ne, Inženirji so se odločili za bolj ortodoksno potezo. GT 43 poganja namreč dvolitrski - štirivaljnik!
Dvolitrski štirivaljnik za nepozabne vozne užitke?
Seveda gre za zelo zmogljiv in odločen (blagohibridni) motor s skoraj rekordnimi 310 kW (421 KM) in 500 Nm navora (med 3.250 in 5.000 vrtljaji). Ob tem mu dodatnih 10 kW (14 KM) ob pospeševanju zagotavlja še jermenski zagonski alternator, ki mu pomaga tudi regenerirati višek kinetične energije ob zaviranju. In električno energijo potrebuje za še en trik iz rokava - za bolj odločno in hipno pospeševanje ima novi model električno pomoč turbinskega polnilnika.
Vetrnico turbine namreč ob pospeševanju, ko kinetična energija izpušnih plinov še ni dovolj intenzivna, pomaga hipno in visoko zavrteti električni motor na osi turbine. To pomeni, da motor hipno doseže največji navor, hkrati pa ostane odziven v trenutkih, ko voznik popusti in spet pritisne plin. No, s pospeškom 4,6 sekunde do stotice se mu res ni treba ničesar sramovati!
Pogona na zadnji kolesni par, zavore kompozitne
Tovarna pravi, da gre za bolj puristično verzijo športnega dvoseda, saj je tudi precej lažji od osemvaljnika (podatkov še ni), podvozje je klasično, pasivno, z blažilci in vijačnimi vzmetmi (ki so sicer lažje), prilagodljive blažilce pa je mogoče dobiti z doplačilom. Menjalnik je vselej devetstopenjski AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, pogon je speljan na zadnji kolesi, mogoče si je zagotoviti tudi krmiljeno zadnjo premo ali pa na primer računalniško nadzorovano zaporo diferenciala, pa zadnje krilo ... V skladu s filozofijo purističnega dvoseda pa so kompozitne zavore oziroma diski serijski, ravno tako kot številni elementi podvozja iz aluminija.
Preberite še