Zapravili so skoraj 10 milijard, na koncu pa so se odločili, da projekt ustavijo

Podjetje Apple na sodišču zaradi FaceTime patenta (foto: Profimedia)
Profimedia

Gre namreč za razvoj samovozečega avtomobila, ki ga je pod delovnim imenom Titan razvijal ameriški velikan Apple. Pri znamki so že davno tega razkrili interes za vstop v avtomobilsko panogo. Toda od leta 2014 so pogoji vse bolj ostri. In naposled so šefi potegnili črto.

Projekt so torej začeli precej skrivnostno pred kakšnimi desetimi leti in partnerjem precej hitro pokazali prototipe. Toda z leti so tudi pri Applu ugotovili, da bo razvoj samovozečih vozil precej bolj zapleten, kot je kazalo takrat. Ob tem pa so postali pogoji v industriji, predvsem za nove proizvajalce vozil z električnim pogonom, vse ostrejši in neprijazni.

Že pred leti naj bi potencialnim partnerjem iz avtomobilske industrije pokazali začetne prototipe, nato pa so se po poročanju medijev odločili, da se osredotočijo na programsko opremo za samovozeča vozila. Zagotovo je bilo znano le to, da je Apple do nedavnega na ulice Silicijeve doline pošiljal testne avtomobile, predelane v samovozeča vozila, poroča STA.

Težave od začetka - najprej avto, na koncu le še sistemi za pomoč

Agencija Bloomberg je pred približno mesecem dni poročala, da je Apple zmanjšal svoje ambicije pri razvoju električnega avtomobila in bi ga spravil na trg leta 2028. Namesto izdelave večinoma samovozečega avtomobila naj bi se po takratnih navedbah po novem zadovoljil s funkcijami za pomoč pri vožnji (po poročanju Automotive Newsa so znižali zahteve z ravni 4, kar pomeni skoraj popolnoma samostojno vožnjo, na raven 2, kar je današnji standard asistenčnih sistemov).

Zdaj Bloomberg in časnik The New York Times, ki se sklicujeta na neimenovane vire, poročata, da je Apple svoje zaposlene, ki so delovali v okviru skupine SPG (Special Projects Group ali skupina za posebne projekte), o odločitvi za opustitev projekta obvestil v torek. Zdaj sledijo tudi odpuščanja, predvsem verjetno inženirjev, ki so se ukvarjali z mehaniko bodočega avtomobila. Nekaj glavnih ljudi pa je odšlo iz Appla že pred časom.

Apple podlegel novim razmeram na trgu

Več ameriških (in svetovnih) proizvajalcev avtomobilov je sicer v zadnjih mesecih skrčilo svoje načrte za razvoj in predstavitve električnih vozil, saj se rast povpraševanja upočasnjuje (med njimi Ford, Mercedes-Benz, Jaguar Land Rover, Polestar ...). Očitno so tudi Applovi šefi, ki so nazadnje menda celo sanjali, da bi lahko avto prodajali za približno 100.000 dolarjev, ob razmerah na trgu dokončno obupali.

Zdaj pa so na plano prišli tudi podatki, koliko je propadli projekt Apple dejansko stal. Če ti držijo, je govora o skoraj desetih milijardah evrov, ki so jih Američani sedaj praktično vrgli skozi okno. Ob tem so se obrnili tudi še na okoli 2.000 inženirjev Porscheja in Nase, a so njihove usluge ostale brez oprijemljivega rezultata.

Da je rast povpraševanja v letu 2024 manjša, so med drugim opozorili tudi pri enem od vodilnih podjetij v panogi, ameriški Tesli v lasti Elona Muska. Tam jim je tudi najbolj odleglo, saj bi lahko Apple s svojim ugledom in kapitalsko močnim ozadjem močno zamajal Teslino vlogo. Pri Applu teh novic še ne komentirajo.

Preberite še:

Pozabite na Lamborghinije in Ferrarije (tudi na Rimac Nevero), zdaj prihaja ...

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem