Britanci imajo zanimivo idejo električnega superšportnika, s katero vstopajo v zanje še neodkritega teritorija.
Ariel, ki je sicer znan po lahkem in posebnem bencinsko gnanemu športniku Atomu in njegovem terensko pripravljenem dvojčku Nomadu, vstopa na sceno električnih hiperšportnikov. Hipercar bo sicer dobil novo ime, ko bo čez kakšno leto in pol pripravljen na proizvodnjo. A to projektno ime je kar na mestu, saj štirje 220-kilovatni električni motorji – po eden na vsakem kolesu – skupaj zmorejo kar 1196 »konjev« ali 880 kilovatov moči ter 1800 njutonmetrov navora.
Preberite še: Avtomobilska prihodnost na domačem pragu. Kaj vse nam pripravljajo tri povsem različna podjetja
Za dobro mero pa je lahko zadaj nameščena še vizualno atraktivna plinska turbina. Do 60 milj oziroma 97 kilometrov na uro bo Hipercar pospešil v 2,09 sekunde. Pri Arielu pa načrtujejo tudi nekoliko bolj prizemljeno različico s pogonom na zadnji par koles s 440 kilovati oziroma 598 konjskimi močmi in 900 njutonmetri navora.
Namesto tradicionalnega sestavljenega ogrodja dirkalnika modela Atom pa Hipercar uporablja aluminijasto školjko s pomožnimi okvirji in karoserijo iz ogljikovih vlaken. Ima dvižna vrata in polno aerodinamičnih elementov, ki kar zakrivajo resnično obliko avtomobila. Čeprav ima avto tako zaprto kabino, je surova podoba še vedno zelo značilna za britanskega proizvajalca. Serijsko so nameščene Michelinove pnevmatike Pilot Sport Cup 2, opcijsko pa tudi 2R, ki so primerne za na dirkališče.
Hipercar energijo shranjuje v baterijo zmogljivosti 62 kilovatnih ur, ki jo je razvil Cosworth, kar je po merjenju WLTP dovolj za 241 kilometrov dosega. Svoje pa bo kot podaljševalnik dosega dodala še omenjena opcijska – prav tako Cosworthova – turbina z močjo 35 kilovatov, ki bo lahko delovala tudi na vodik, torej brez dodatnih emisij.
Čeprav je Hipercar videti precej surovo, kakor da bi bil namenjen zgolj krogom po dirkališču, so mu namestili klimatsko napravo in krmilni servomehanizem. Ariel pa z modelom Hipercar ni vstopil le v električno dobo, ampak tudi v povsem drugačno dinamično kategorijo – Hipercar v štirikolesno gnani različici tehta kar 1546 kilogramov in bo v vožnji torej vse prej kot podoben Atomu, ki tehta skoraj tono manj, s čimer je Hipercar skoraj trikrat težji. Hiper pa ne bo le hitrost; govori se namreč, da bo stal okoli milijon evrov.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj