Avtomobilska prihodnost na domačem pragu. Kaj vse nam pripravljajo tri povsem različna podjetja

Na okrogli mizi so svoje rešitve za bližnjo in dlajno prihodnost predstavili pri podjetjih BMW, Continental in A1. Nekatere izmed rešitev pa počasi že prihajajo na trg, tudi po zaslugi zadnje okrepitve v BMW-jevi floti.

Avtomobilska prihodnost na domačem pragu. Kaj vse nam pripravljajo tri povsem različna podjetja (foto: Žiga Intihar) Žiga Intihar
9. 9. 2022

Sodobni avtomobili polni naprednih tehnologij dandanes vse bolj postajajo plod znanja najrazličnejših podjetij, tako proizvajalcev avtomobilov, kot tudi podjetij, ki so prisotni tudi na drugih področjih. To pa nenazadnje pomeni tudi izmenjevanje različnih znanj iz več svetov in ustvarjanje najboljšega za vse. To je še posebej pomembno danes, ko skrb za okolje postaja ena izmed prioritet na svetu, posledično pa trajnost prihaja v prvi plan.

Velik del koncepta trajnosti je vezan na proizvodnjo in razvoj novih vozil. To so na včerajšnjem dogodku Tech Talk v Ljubljani razkrili tudi predstavniki podjetij BMW, Continental in A1. Tako Continental, kot tudi A1 sta že, ali pa še bosta v prihodnjih letih močno udeležena na avtomobilskem področju, s svojimi rešitvami pa bodo vsi trije močno dejavni na področju trajnostnega razvoja – od proizvodnje naprej.

Prav na tem področju bo namreč v prihodnjem v podjetju BMW storjenega še veliko, ne le pri izbiri materialov (čeprav se tudi tu kaže napredek, na primer na področju barvanja notranjih elementov vozila), kjer je velik poudarek na recikliranju surovin, temveč tudi pri proizvodnji. Kot primer Oliver Strutz, produktni strokovnjak v BMW Group Srednja in Jugovzhodna Evropa navaja toploto, ki nastaja med proizvodnjo. Te namreč ne spuščajo več v ozračje, pač pa jo uporabijo za ogrevanje prostorov v tovarni. Na ta način bodo posledično zmanjšali porabo surovin, potrebnih za ogrevanje, kar bo na eni strani prineslo nižje stroške proizvodnje, na drugi pa občutno nižji ogljični odtis.

Pri Continentalu na drugi strani razmišljajo predvsem o reciklaži starih pnevmatik, ki veljajo za enega največjih onesnaževalcev okolja. Pri proizvodnji novih pnevmatik bodo uporabljali različne nove materiale, od PET plastike iz plastenk za pijače do različnih naravnih virov in celo regrata, saj velja za rastlino, ki je na voljo praktično povsod po svetu. Za razliko od kavčukovcev je zato bolj dostopen, hkrati pa so krajše tudi dobavne verige, zaradi česar je manjši vpliv na proizvodnjo tudi z vidika transporta surovin.

Seveda pa so tu tudi drugi ukrepi, kot je recimo zmanjševanje kotalnega upora pri avtomobilih, kjer je pomembna poraba oziroma doseg. Ob tem pri Continentalu poudarjajo, da so vse njihove pnevmatike pripravljene na uporabo v električnih avtomobilih.

Preberite še: Počutje kot v hotelu. Ali lahko BMW iX sploh razočara?

Continental pa gleda nekoliko bolj v prihodnost. Čeprav je nemško podjetje v prvi vrsti najbolj poznano po proizvodnji avtomobilskih pnevmatik in izdelkov, izdelanih iz gume, pa gre hkrati brez dvoma za eno izmed tehnološko najbolj naprednih podjetij v sektorju. To recimo dokazujejo tudi s številnimi tehnološkimi rešitvami, ki so jih zasnovali za BMW-jevega najbolj prestižnega križanca, model iX. Zanj so namreč razvili več kot 30 najrazličnejših sistemov, od kamer, ki spremljajo voznika in njegovo zbranost do radarja dolgega dosega v sprednji maski, ki je ključnega pomena za številne asistenčne sisteme.

Pri Continentalu ob tem niso dejavni le na področju novih tehnologij v vozilu, temveč tudi v prometu. Tako recimo zaradi tehnologij, ki jih razvijajo, ne bo več potrebe po semaforjih, koncept V2X pa tudi na tem področju omogoča še večje možnosti – ob večji varnosti vseh udeležencev v prometu.

Storitve V2X, ki sicer skrbijo za komunikacijo med vozili in infrastrukturo sicer postajajo realnost po zaslugi tehnologije hitrega prenosa podatkov 5G. Povezljivost, ki prihaja po zaslugi 5G bo v vozilu bo prinesla več možnosti, na voljo bo več storitev, dostop do omrežja 5G pa ima po besedah A1 v Sloveniji že sedaj preko 60 odstotkov ljudi.

Tovrstne storitve – njihov nabor bo v prihodnjih letih precej večji kot je danes – utegnejo v prihodnje v določenem obsegu postati plačljive; kupci so za storitve že sedaj pripravljeni odšteti med 10 in 15 evri na mesec, med njimi pa bodo storitve za večjo ekonomičnost, pa tudi večjo varnost. Varnost v avtomobilih se je namreč v zadnjih desetletjih drastično izboljšala, svoje pa bo v prihodnje dodala tudi avtonomna vožnja, za katero je tehnologija 5G ključnega pomena.

Del novih tehnologij bo tudi možnost avtonomne vožnje tretje generacije, ki kot prva omogoča povsem samostojno vožnjo (v omejenem obsegu) in jo bodo pri BMW-ju v i7 najprej ponudili spomladi, tehnologija pa se bo vse bolj širila v prihodnjih letih. Seveda pa tehnologija ne bo na voljo zgolj v BMW-jevih avtomobilih, temveč tudi v drugih, zato bo velik izziv (po besedah Strutza) tudi komunikacija med avtomobili različnih proizvajalcev.

Najmočnejši iX sedaj tudi v Sloveniji

BMW iX je v veliki meri rezultat zgoraj navedenih ukrepov in inovacij, ne pa vseh. V prihodnje naj bi se tako pri BMW-ju še bolj izogibali uporabi 'čistih' materialov, namesto tega pa bodo pogosteje posegali po recikliranih surovinah.

Da je bil prav iX včeraj v središču dogajanja sicer ni naključje. Prav včeraj je namreč v Slovenijo uradno zapeljala najmočnejša različica modela z oznako M60. Ta se bo v ponudbi pridružila modeloma xDrive40 in xDrive50, ki med drugim tudi zaradi večjega dosega velja za najbolj priljubljeno med slovenskimi kupci.

Najnovejša različica bo predstavljala vrh ponudbe, kar je jasno že ob pogledu na cenik in tabelo s tehničnimi podatki. Ob vseh pogojih bo namreč ponujal kar 397 kilovatov ali 540 'konjev' moči, za kratek čas v programu Sport pa bo moč lahko znašala kar 619 'konjev' ali 455 kilovtov, tedaj pa bo ponudil tudi 1.100 Njutonmetrov navora. To je največ v zgodovini vseh vozil znamke BMW oziroma oddelka M, ki letos praznuje 50 let delovanja. Najvišja hitrost je ob tem omejena na 250 kilometrov na uro.

Hkrati najmočnejša različica modela iX ponuja tudi največjo baterijo, s katero razpolagajo pri nemški znamki. Uporabna kapaciteta slednje namreč znaša kar 111,5 kilovatnih ur, zato tudi ni presenetljivo, da jo je mogoče polniti z močjo do 200 kilovatov pri enosmernem toku in pa 11 kilovatov pri izmeničnem toku; polnjenje z močjo 22 kilovatov pri izmeničnem toku bo pri BMW-ju omogočeno prihodnje leto. Ob tem naj bi v idealnih razmerah ponujala do 575 kilometrov električne avtonomije.

Pri BMW-ju najdražjega iX, ki bo denarnico olajšal za vsaj 140.550 evrov enačijo z modelom X5 M, tako pa naj bi bilo tudi pri njegovi prodaji, saj gre pričakovati, da se bo zanj vseeno odločilo manj kupcev, kot za najbolj priljubljeno, 17 tisoč evrov cenejšo izvedbo xDrive 50.