Strokovnjaki opozarjajo, da velik delež kupcev novih avtomobilov sistemov, ki so v novih vozilih v praksi ne zan uporabljati.
Sodobni avtomobili imajo pod kovinskimi karoserijsami skritih nešteto različnih asistenčnih sistemov. Ti so namreč ključni elementi na poti do bolj varne prihodnosti na cestah, s prihodom umetne inteligence in razvojem vse bolj zmogljivih računalnikov in senzorjev pa smo ravno sedaj v zlati dobi razvoja the sistem, ki ji pravzaprav ni videti konca. S tem pa je še bolj očiten postal eden izmed najšibkejših členov v celotnem konceptu varne vožnje: voznik.
Britanski avtomobilski proizvajalci, zastopniki, inštruktorji varne vožnje in druge organizacije tako na podlagi poročila mednarodne avtomobilske organizacije FIA pozivajo k temu, da bi bilo potrebno voznike aktivneje potrebno seznaniti z delovanjem omenjenih sistemo. Nenazadnje vseskozi narašča tudi število sistemom, ki morajo biti del serijske opreme v vseh novih vozilih, z julijem prihodnje leto pa bo ta sistem še daljši.
FIA je tako v svojem spročilu predstavila ugotovitev, da kupci novih avtomobilov ne prejmejo nikakršnega treninga, predstavitve sistemov. O njih tkao lahko tako še največ izvedo preko uporabniških priročnikov, priloženih vozilu ali, še huje, iz prakse oziroma na napakah, ki pa se dogajajo skorajda izključno v prometu in ne v nadzorovanem okolju centrov varne vožnje, kot bi bilo to najvarneje.
“Potrebujemo večji poudarek na področju izobraževanja oziroma optimalne uporabe asistenčnih sistemov. Ključni elementi pri tem so avtomobilski proizvajalci in prodajalci vozil, ki bi morali zagotoviti, da so kupci novih vozil seznanjeni s sistemi, s katerimi so opremljeni njihovi avtomobili, jih razumejo in znajo uporabljati,” je dejal Neil Greig, direktor raziskovalnega oddelka organizacije I AM Roadsmart, ki skrbi za večjo varnost na britanskih cestah.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji