Aston Martin obudil legendarni dirkalnik - a na sodoben način

V tem primeru ne gre za 'restomod' pač pa za povsem nov avtomobil, ki pod karoserijo skriva precej več.

Aston Martin obudil legendarni dirkalnik - a na sodoben način (foto: Aston Martin) Aston Martin
16. 8. 2022

Za znamko Aston Martin je dirkaška zgodovina izjemnega pomena. Že res, da je večina ljudi bolj seznanjena z njenimi prestižnimi 'potovalniki' z oznako DB na začetku imena, a tudi slednji že nekaj let služijo kot osnova za dirkalnike razreda GT3 na vztrajnostnih dirkah. Pa tudi modeli, kot so Vulcan in Valkyrie dokazujejo, da pri Aston Martinu vedo, kaj početi na tem področju, da o oddelku, ki skrbi za F1 sploh ne govorimo.

A noben avtomobil ne pooseblja dirkaške zgodovine tako dobro kot DBR22. Retro oblikovan roadster se namreč odkrito spogleduje s podobo daljnega leta 1953 predstavljenega DB3S in pa njegovega dirkaškega brata DBR1, ki je luč sveta uzrl tri leta kasneje. Slednji velja za enega najboljših športnih avtomobilov znamke in dirkalnik, s katerim je Carol Shelby leta 1959 slavil tudi v Le Mansu.

Novinec sicer nima tako izrazitih krivulj, vseeno pa vsebuje kar nekaj elementov, ki povezujejo vse tri avtomobile, od maske hladilnika, stranske reže za odvod toplega zraka in pa zgolj miniaturno vetrobransko steklo, ki del vetra usmeri preko glav obeh potnikov.

Priložnost, ob kateri so pri Aston Martinu izdelali avtomobil je na drugi strani nekoliko manj dirkaško poudarjena. Predstavili so ga namreč ob 10. obletnici oddelka Q, ki skrbi za izdelavo oziroma predelavo vozil po naročilu, gre pa za povsem unikaten avtomobil, ki ga bo poganjal 5,2-litrski 12-valjni motor z dvema turbo puhaloma. Po njegovi zaslugi bo najvišja hitrost avtomobila znašala 319 kilometrov na uro.

Preberite še: Kateri avtomobil se najbolje poda vašemu astrološkemu znamenju? (galerija)

A najvišja hitrost še zdaleč ni edina vrlina unikata. Pri njegovi izdelavi so namreč uporabili več ogljikovih vlaken, kot doslej, posebnost pa so tudi nekateri strukturni deli avtomobila, kot je recimo zadnji most, ki je izdelan s pomočjo 3D tiska. Prav nove proizvodne tehnike, ki so jih prvič uporabili pri DBR22 bodo namreč odslej lahko uporabljali tudi pri serijskih prohjektih oddelka Q by Aston Martin.

Čeprav je DBR22 unikat, ki najverjetneje ne bo doživel serijske proizvodnje, pa to ne pomeni, da bo avtomobil sedaj romal v muzej. Pri Aton Martinu ga namreč želijo predstaviti na bližajočem se avtomobilskem tednu v Pebble Beachu, ki bo sledil že prihodnji teden, kasneje pa ga bodo najverjetneje sem ter tja uporabljali tudi v promocijske namene.