Aston Martin z DBS Superleggero napovedal boj Ferrariju 812

Prodaja novega Aston Martina se bo začela jeseni, izhodiščna cena na nemškem trgu bo 274.995 evrov.

Aston Martin z DBS Superleggero napovedal boj Ferrariju 812 (foto: Aston Martin) Aston Martin
27. 6. 2018

Aston Martin je ena zadnjih klasičnih britanskih znamk športnih avtomobilov. V zlatih časih britanske avtomobilske industrije pred pol stoletja jih je bilo kar nekaj: Triumph, Jensen, Austin Healey, če naštejemo le nekatere, ki so dočakale neslaven konec. V tedanji čas pa se zdaj vrača Aston Martin s predstavitvijo novega športnega kupeja, ki sliši na ime Superleggera DBS.

Mlajšim bralcem je ime DBS gotovo večinoma znano, saj z njim Aston Martin označuje bolj športno nastrojene modele, beseda Superleggera ('zelo lahek') pa nas spomni na italijanskega avtomobilskega proizvajalca, ki ima v logotipu črnega bika. A ne glede na to so jo Britanci uporabili že za svoje najbolj športno nastrojene izvedbe modelov DB4, DB5 in DB6, ki so na cesto zapeljali pred 50 in več leti.

Vrnimo se v sedanjost, v kateri bo novinec stopil v velike čevlje predhodnika z oznako Vaquish S. No, zdi se, da mu bodo dovolj veliki. Kljub nekoliko manjšemu motorju s prostornino 5,2 litra (predhodnik je imel motor s prostornino 5,9 litra) Superleggera DBS ob paru turbo puhal in 12 valjih proizvede skoraj 130 'konjev' več od predhodnika. Skupna moč motorja tako znaša 725 'konjev' (533 kilovatov), krivulja navora pa se ustavipri okroglih 900 njutonmetrih. Ti podatki na cesti pomenijo, da avtomobil do 96 kilometrov na uro pospešiv zgolj 3,4 sekunde in da ob zadostni dolžini asfalta nadaljuje vse do največje hitrosti 339 kilometrov na uro. Mimogrede, vsa moč se prek osemstopenjskega menjalnika ZF prenaša izključno na zadnji kolesni par.

Aerodinamično najbolj izpopolnjen Aston Martin do sedaj

Ob izdatni zalogi moči so morali pri Aston Martinu poskrbeti tudi za ustrezno aerodinamiko. Avtomobil je bil tako deležen tehnologije in dodatkov z modela DB11, ki pa so jih izdatno dopolnili in predelali s tehnologijo, ki jo uporabljajo v Formuli 1, kjer Aston Martin sodeluje z ekipo Red Bull. Novinec tako lahko ustvari do 180 kilogramov potiska, kar je največ v zgodovini serijskih vozil znamke Aston Martin. Za stabilnost vozila skrbijo 21-palčna platišča, na katerih so serijsko nameščene Pirellijeve pnevmatike, narejene posebej za Superleggero DBS.

Seveda pa ob izpopolnjevanju aerodinamike in motorja avtomobila pri Aston Martinu niso pozabili na udobje v kabini. Ta je odeta v kombinacijo usnja in alkantare, sedeži pa obema potnikoma zagotavljajo izdatno bočno podporo. Nabor tehnoloških rešitev v informativno-zabavnem sistemu je standarden, voznik pa bopri parkiranju vozila najbolj cenil 360-stopinjski pregled okolice vozila z merilnikom razdalje vozila do najbližje ovire in pa Park Assist.