Aston Martin Valkyrie bi lahko izboljšal čas Porscheja 919

3. 7. 2018 | Jure Šujica
Deli

Avtomobil naj bi bil ob nekoliko večji masi, a hkrati večji motorni moči resen kandidat za postavitev novega rekorda.

Pred dnevi je bil na slavnem dirkališču Nürburgring v Nemčiji po 35 letih končno postavljen nov hitrostni rekord. Zanj je poskrbel Timo Bernhard s Porschejevim dirkalnikom 919 Hybrid EVO in s časom pet minut in 19 sekund za kar 52 sekund izboljšal čas, ki ga je leta 1983 prav tako s Porschejem (z modelom 956C) postavil Stefan Bellof. Ob postavitvi rekorda smo zapisali, da ga bo Bernhardov čas težko preseči, a smo se, vsaj takšne so napovedi, morda zmotili.

Na nedavni dirki formule 1 za Veliko nagrado Avstrije na dirkališču Red Bull Ring je namreč vodja ekipe Red Bull Christian Horner v izjavi za spletni portal Race Fans dejal, da verjame, da bi bil lahko že njihov prihajajoči superšportnik Valkyrie kandidat za postavitev rekorda. »Nisem prepričan, da bi bil dirkalnik Formule 1 sposoben izboljšati postavljen čas. Če pa pomislim na Valkyrie – še posebno na dirkalno različico modela Valkyrie –, pa menim, da bi lahko bil kandidat za postavitev rekorda.«

Izivalca sta kar dva

Da izjava Hornerja ni čisto iz trte izvita, govorijo že primerjava obeh avtomobilov. Porsche ima pogonski sklop s skupno močjo 1150 'konjev' oziroma 772 kilovatov, njegova masa znaša 849 kilogramov. Valkyrie naj bi imel maso 1.000 kilogramov, za pogon naj bi skrbel 6,5-litrski V12 znamke Cosworth z več kot 900 'konji' oziroma 662 kilovati, ki mu pomaga še sistem za regeneracijo zavorne energije, ki lahko proizvede dodatnih 169 kilovatov električne energije. Največja hitrost naj bi bila omejena na 362 kilometrov na uro, ob nekaterih aerodinamičnih spremembah pa bi se lahko povzpela kar na 408 kilometrov na uro. Za primerjavo, Porsche 919 med rekordno vožnjo ni presegel hitrosti 368 kilometrov na uro.

Kam postaviti termostat, da bodo računi nižji?

Horner ob tem dodaja, da naj bi bila različica AMR Pro še hitrejša, močnejša, lažja, hkrati pa naj bi po zaslugi še boljše aerodinamike omogočala še več potiska k tlom. Bo torej Porschejev rekord že kmalu presežen, in če bo, kje so meje? Nemški znamki sicer z napadom na rekord grozi še ena znamka, in to kar mestni tekmec Mercedes-Benz. Vodja oddelka AMG Tobias Moers naj bi namreč že pred časom napovedal napad na rekord z njihovim najnovejšim športnikom, ki še čaka na začetek proizvodnje, to je Mercedes-AMG Project One.

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"