Aston Martin in Zagato predstavljata celotno četverico Vanquish Zagatos

18. 8. 2017 | Jure Šujica
Deli

Po tem, ko je Aston Martin že predstavil prvi par četverice, Coupeja in Volanteja, je sedaj prikazal še zadnja dva avtomobila, ki sta bila plod sodelovanja z italijanskim studiem Zagato, to sta Shooting brake in Spedster.

Vsekakor gre za vrhunec celotne serije, ki bo med vsemi štiri modeli štela le 325 enot, pri čemer bodo prvi trije modeli narejeni v enakem številu primerkov – 99 – medtem, ko bo Speedsterjev narejenih le 28. Proizvodnja prvih dveh modelov se je že začela proti koncu leta 2016, zaključila pa se bo v letu 2018, ko v proizvodnjo vstopa najnovejši par. Prva študija vozila je bila sicer predstavljena že maja lansko leto, o čemer smo pisali tudi tukaj, a takrat je bilo o obsežnosti projekta znanega še bolj malo.

Novinca v seriji sodelovanja z Zagatom, ki mimogrede traja že petdeset let, si tako kot predhodnika delita platformo in pogonski sklop z aktualnim modelom Vanquish S, kar v praksi pomeni 6-litrski motor, ki kljub odsotnosti turbin še vedno zmore polnih 600 konjskih moči. Moč motorja je na kolesa speljana preko 8-stopenjskega avtomatskega menjalnika 'Touchtronic III', kar v serijskem modelu omogoča končno hitrost preko 320 kilometrov na uro, do 'stotice' pa potrebuje vsega 3,5 sekunde.

Dvosedežni 'karavan' in klasični 'speedster'

Kljub temu, da je pri Shooting brake-u govora o avtomobilu, ki bi ga zaradi visokega zadka lahko uvrščali med karavane, pa je to še vedno 'le' dvosedežni 'GT', kateri pa je zaradi zgoraj omenjene lastnosti po vrhu vsega še zelo uporaben. Podaljšana streha je večinoma steklena in oblikovana v prepoznavnem Zagatovem slogu-s tako imenovanim mehurjem nad glavo vsakega izmed potnikov. V prtljažnem prostoru, ki se odpira avtomatsko je kupcu priložen po meri narejen set potovalnih kovčkov. Da gre za Zagatov izdelek govori tudi preostali del notranjosti, v celoti izdelan iz usnja in karbona, kjer se prepoznavni 'Z' pojavlja na vsakem koraku.

Shooting brake

Speedster na drugi strani najbolj ekskluziven in najbolj ekstremen predstavnik izmed omenjenih štirih avtomobilov. Kot že ime nakazuje, gre za avto brez fiksne strehe, ki pa za razliko od Volanteja platnene zaščite pred dežjem ne skriva niti za sedežema obeh potnikov. Namesto tega je Zagato tja namestil dve prepoznavni grbi, ki se raztezata vse do zadka vozila in hkrati služita kot varnostna loka. Celotna karoserija je izdelana iz karbonskih vlaken in za še večjo prepoznavnost posejana z znaki slavnega oblikovalskega studia.

Speedster

Čeprav je bil omenjeni par vozil komajda predstavljen javnosti, pa vas moramo, v kolikor ste razmišljali o nakupu, nekoliko razočarati. Celotna serija štirih vozil – 325 primerkov – je bila namreč že pred časom razprodana.

Jure Šujica

Foto: Aston Martin

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol