Audi bo naročila začel sprejemati sredi poletja, prva vozila pa bodo kupcem dostavljena jeseni. Začetna cena se bo v Nemčiji gibala pod 20.000 evri.
Osem let je v avtomobilskem svetu dolga doba, skoraj cela večnost, če upoštevamo, da je življenjska doba posamezne generacije modela šest let. A ne vsi. Leta 2010 je na ceste zapeljala prva generacija najmanjšega Audijevega modela A1, v času, ko je bila podoba avtomobilskega trga precej drugačna v primerjavi z danes. Posledično se je temu prilagodil omenjeni avtomobil, ki ravno danes stopa pred svetovno javnost v povsem novi podobi.
Sprememb pri novem A1 je veliko. Za začetek je treba omeniti, da bo novinec na voljo zgolj v različici Sportback, torej s petimi vrati. Se je pa navzven, še posebej, ko govorimo o sprednjem delu vozila, oblikovno močno približal veliko večjima modeloma A7 in A8, le da mu dodatne reže za prezračevanje na zgornjem vrhu sprednjega odbijača dajejo še nekoliko bolj športen videz. Pri Audiju poudarjajo, da so navdih zanje našli pri reli legendi, modelu Sport Quattro iz leta 1984.
Nova, bolj ostra podoba
Tudi sicer se je karoserijsko avtomobil močno razvil. Črna streha, predstavljena v prvi generaciji, sicer ostaja, so pa linije na avtomobilu veliko bolj ostre, kar ne nazadnje lahko trdimo tudi za obsežen C-stebriček, ki močno spominja na tistega pri Volkswagnovem T-Rocu, in zadnje žaromete. Ti so po novem morda malenkost manjši in so v nasprotju s prejšnjo generacijo razdeljeni. Večji del je tako v blatniku, manjši pa na pokrovu prtljažnega prostora.
Novi A1 je večji. S prirastkom 56 milimetrov v dolžino je presegel magično mejo štirih metrov, merilna palica se ustavi pri 4.030 milimetrih. V druge smeri se avtomobil ni kaj dosti spreminjal. Širina tako ostaja 1,74 metra, višina (skupaj s 'plavutjo morskega psa') pa 1,43 metra. Pri Audiju sicer v kabini na račun večje medosne razdalje obljubljajo bistveno več prostora v kabini, kar 65 litrov več in skupno 335 litrov prostora pa bo A1 ponujal v prtljažniku.
Neštete možnosti kombiniranja opreme
Tako za karoserijsko kakor tudi za notranjo podobo je Audi pripravil tri pakete opreme – basic, advanced in S-line, ki jih bo med sabo mogoče kombinirati, že osnovna različica pa bo opremljena z 10,25-palčno digitalno armaturno ploščo in multifunkcijskim volanom. Informativno-razvedrilni sistem je zasnovan na novo in bo prav tako na voljo serijsko, v najbolje opremljenih izvedbah pa ga bo mogoče upravljati prek 10,1-palčnega zaslona, občutljivega za dotik. Del novega sistema bo tudi navigacijski sistem, ki bo omogočal tridimenzionalno sliko okolice in zajemanje podatkov o prometu v realnem času. Nadgradnja zemljevidov bo potekala do štirikrat na leto in bo brezplačna. Povezljivost s pametnimi telefoni z operacijskim sistemom iOS in Android je zagotovljena.
Nabor varnostne opreme je bogat. Avtomobil bo tako opremljen z aktivnim radarskim tempomatom, ki bo deloval do hitrosti 200 kilometrov na uro, nad 65 kilometri na uro pa bo deloval tudi sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu. Kljub relativno majhnim dimenzijam avtomobila pa so A1 namenili tudi številne asistenčne sisteme za parkiranje avtomobila. Poleg standardnih senzorjev v odbijačih bo prvič na voljo tudi vzvratna kamera, avtomobil pa bo sposoben samodejno parkirati s sprednjim delom naprej ali pa bočno. V tem primeru bo sicer zmožen sam zapeljati tudi s parkirnega mesta.
Audi se pri novi generaciji modela A1 še naprej oddaljuje od uporabe dizelskih motorjev. Pri novincu bodo tako na voljo zgolj turbinsko podprti bencinski motorji z močjo od 95 do 200 'konjev' (70-147 kilovatov), vsi motorji pa bodo opremljeni s filtri trdih delcev, z izjemo najmočnejšega (ta bo na voljo zgolj s šestimi prestavami) pa bodo vsi motorji na voljo s sedemstopenjskim avtomatskim menjalnikom S-tronic.