Audi A3 si želi še več pozornosti

10. 2. 2020 | Jure Šujica
Deli

Čeprav ostaja zasidran v razredu kompaktnih kombilimuzin, med križnci išče svoj navdih - in tudi pogonske rešitve.

A3 velja za prvaka v razredu (nekoliko bolj) prestižnih kompaktnih limuzin, vsaj med znamkami nemške trojice. Zato ni presenetljivo, da se na prihod na trg počasi pripravlja že četrta generacija modela, ki bo premiero doživela čez  mesec dni na avtomobilskem salonu v Ženevi. In kot vse kaže, so se mu pri Audiju odločili nameniti kar lepo število novosti v primerjavi z aktualno generacijo. Vsaj na pogled.

Čeprav še vedno povsem zakamufliran prihajajoči Audi A3 razkriva nekatere oblikovne posebnosti, s katerimi se približuje predvsem večjim bratom s črko Q pred številko v imenu. Nanje spominja z večjimi režami za zajem zraka ob straneh sprednjega odbijača, navzdol zavihanimi sprednjimi žarometi in s štirikotnimi lučmi na zadku vozila, ki se zajedajo globoko v prtljažna vrata. Silhueta ostaja bolj ali manj nespremenjena, na voljo pa bo zgolj s petimi vrati.

Nadzor v domeni avtomobila ali voznika

A največja novost, na katero stavi Audi, je nov štirikolesni pogon. Ta je namreč povsem prilagojen novemu modelu, tako po zasnovi s sklopko, postavljeno pred diferencialom na zadnji osi (kar naj bi pripomoglo k boljši razporeditvi teže), kot z elektroniko. Sistem je namreč povezan z delovanjem vzmetenja in tako ne spremlja zgolj cestne podlage in voznih razmer, ampaka tudi voznikov način vožnje.

Nov sistem bo omogočal neodvisen prenos navora med štirimi kolesi, za nadzor prenosa pa bo skrbel sistem za elektronsko stabilnost vozila ESC. Ta bo imel tir načine delovanja, kar pomeni običajen program (ESC on), športen način (ESC Sport) in način, ko bo program popolnoma izklopljen (ESC off) in bo vozniku omogočal popoln nadzor nad vrtenjem koles. Posledično tudi vrtenje koles v prazno, s čimer naj bi bil užitek v vožnji še nekoliko večji.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja