Audi PB18 e-tron je električni superšportnik za voznike

24. 8. 2018 | Jure Šujica
Deli

O kakršnikoli obliki avtonomne tehnologije v konceptu PB18 ni ne duha ne sluha, oblikovalci pa so namesto tega pozornost posvetili izdelavi popolnega vozniškega kokpita.

Ko je Audi pred tedni najavil prihod novega električnega športnika, je avtomobilska javnost zastrigla z ušesi. Prihajajoči SUV E-tron bo, kot kaže, dobil še športno naravnanega brata. Hkrati je Audi takoj poudaril, da gre za avtomobil, ki bo velik del navdiha črpal iz izredno uspešnih dirkalnikov serije LMP1, zato je bilo hitro jasno, da bo novinec prinašal nekaj sto kilovatov električne moči. Lahko bi celo rekli, da gre za električno nadaljevanje modela R8.

Danes pa je Audi tudi uradno predstavil prve fotografije novega koncepta PB18 – ta bo uradno predstavljen na avtomobilskem tednu v Montereyju – razkril pa je tudi vse podrobnosti o avtomobilu, ki so ga vodili pod projektnim imenom Level Zero. Razlaga za tem imenom je povsem enostavna in smiselna. Čeprav gre za električni avtomobil prihodnosti, so se pri Audiju odločili in ga prikrajšali za kakršnokoli obliko avtonomne tehnologije.

Ustvarjen za voznika, a hkrati uporaben za par

Avtomobil bo tako namenjen vozniškim užitkom dvojice ali pa zgolj enega posameznika. Revolucionarna kabina bo namreč omogočala klasično kupejevsko razporeditev kabine z dvema sedežema, če bo želel dvigniti raven adrenalina v krvi, pa bo voznik sopotnikov sedež lahko odstranil, svoj sedež pa skupaj z armaturno ploščo prestavil na sredino kabine – prav tako kot v pravih enosedežnih dirkalnikih.

»Vozniku želimo ponuditi vozniško izkušnjo, ki je sicer na voljo zgolj v dirkalnih avtomobilih, kakršen je R18. Kabina je zato idealno zasnovana okrog voznika oziroma njegovega osrednjega položaja. Kljub temu pa je PB18 e-tron avtomobil z visoko stopnjo vsakodnevne uporabnosti, tako za voznika kot sopotnika,« je dejal Gael Buzyn, vodja Audijevega dizajna v oddelku v Malibuju, kjer je avtomobil nastal.

Da gre za res športen in hkrati uporaben avtomobil, govorijo tudi njegove dimenzije. Ob dolžini 4,53 metra je kar dva metra širok, a le 1,15 metra visok. Medosna razdalja znaša 2,7 metra, najbolj pa navdušuje prostornina prtljažnika. Čeprav gre za čistokrven športni avtomobil, je v njem kar 470 litrov prostora.

Za pogon novinca skrbijo trije motorji, dva na zadnji osi in eden na sprednji. Ta proizvede 150 kilovatov, zadnja pa sta nekoliko močnejša, njuna skupna moč namreč znaša 350 kilovatov, kar pomeni skupno 500 kilovatov moči, pri čemer pa bo imel voznik možnost kratkotrajnega povečanja moči do 570 kilovatov. O končni hitrosti Audi ne poroča, a dovolj je že podatek o pospeških – od 0 do 100 kilometrov na uro naj bi pospešil v le malenkost več kot dveh sekundah. Ob tem bodo motorji moč črpali iz baterijskega sklopa s kapaciteto 95 kilovatnih ur, ki naj bi po standardu WLTP omogočala več kot 500 kilometrov avtonomije, ob tem pa naj bi ga bilo v teoriji mogoče napolniti v zgolj 15 minutah.

Tako kot kabina in pogonski sklop pa je revolucionarna tudi zunanja podoba avtomobila. Kabina je pomaknjena proti sprednjim kolesom dimenzij 22 palcev, skritih pod močno poudarjene blatnike, v katerih so svoj prostor našli tudi tradicionalni Audijevi LED-žarometi. Kupejevsko oblikovan zadek vozila gosti izdatno količino stekla in LED-žarometov, razpetih čez celotno širino vozila, največjo pozornost pa pritegne prilagodljivo zadnje krilo, skrito v zgornji rob prtljažnih vrat.

 

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja