Svetovna premiera: Audi Q8 prinaša svežino v razred športnih terencev iz Ingolstadta

Oblikovalski elementi, povzeti iz premijskih limuzin, se bodo prek modela Q8 preselili tudi v razred vozil s črko Q v imenu. A Q8 prinaša več kot le atraktivno podobo.

Svetovna premiera: Audi Q8 prinaša svežino v razred športnih terencev iz Ingolstadta (foto: Audi) Audi
5. 6. 2018

Audi A7, Audi A8, Audi Q7 … predstavljamo vam vrh ponudbe nemške znamke s štirimi krogi v logotipu. A že sam pogled na nomenklaturo daje vedeti, da nekaj vseeno manjka, tam nekje pri samem vrhu razreda športnih terencev, ki jih Audi označuje s črko Q. Tega so se pred časom začeli zavedati tudi v Ingolstadtu in danes svetu predstavili rešitev te težave. Na Kitajskem, v mestu Šenzen, je namreč pod žaromete zapeljal povsem nov model znamke, Audi Q8.

Da gre za vrh ponudbe, je takoj jasno. 4,99 metra dolžine, dva metra širine in 1,71 metra višine pomeni, da gre za nekoliko krajši, kot sta A8 in Q7 (oba presegata dolžino petih metrov), a hkrati najširši model znamke, če seveda ne upoštevamo športnika R8. Da je manjši, je ne nazadnje pričakovano, saj gre za kupejevsko naravnanega športnega terenca, na kar nakazuje tudi položno zadnje steklo.

Prilagojen cesti in brezpotjem

Če se še nekoliko bolj osredotočimo na zunanjo podobo, je jasno, da gre za nadaljevanje oblikovalskega jezika, ki sta ga začela A7 in A8. Na to najbolj opozarjajo sprednji žarometi, ki v dražjih izvedbah svetijo z matrično tehnologijo HD LED in tako po zgledu omenjenih avtomobilov ustvarjajo tridimenzionalni svetlobni podpis. Po 'sedmici' in 'osmici' se sicer zgledujejo še zadnji žarometi, ki so povezani v neprekinjeno celoto. A vsi ti elementi so hkrati novost med Audijevimi športnimi terenci. Vseeno pa bo večina najprej opazila novo osmerokotno sprednjo masko, ki naj bi postala zaščitni znak vozil Q.

Q8 naj bi bil po besedah inženirjev pravi športni terenec, ki naj bi se dobro znašel tako na terenu kot na cesti. Tukaj bodo bolj dinamični vozniki najbolj veseli možnosti štirikolesnega krmiljenja, ki bo omogočal zasuk zadnjih koles do pet stopinj v eno ali drugo smer. Da pa gre vseeno za avtomobil, zmožen terenske vožnje, nakazuje kup rešitev, ki so očem večinoma skrite. Med sprednjim in zadnjim kolesnim parom bo tako mehanski diferencial, ki bo v osnovi 40 odstotkov moči posredoval sprednjemu, 60 odstotkov pa zadnjemu kolesnemu paru. Standardno bo avtomobil od tal oddaljen 254 milimetrov, ob doplačilu pa bo mogoče naročiti zračno vzmetenje, ki bo avtomobil lahko dvignilo ali spustilo do 90 milimetrov.

Polno opremljena notranjost

Notranjost vozila bo lastnikom novih Audijev poznana. Ravne linije, odsotnost gumbov in trije LCD-zasloni – 10,1-palčni za upravljanje infozabavnega sistema, 8,8-palčni zaslon klimatske naprave in 12,3-palčni zaslon digitalne armaturne plošče – ki se v mirovanju skoraj zlijejo s črnim okrasjem notranjosti, so le nekateri glavni elementi, ki si jih Q8 deli z drugimi modeli. Morebitno monotonost pa je zato mogoče 'razbiti' z ambientalno večbarvno osvetlitvijo armaturne plošče, vratnih oblog in sredinske konzole. Na seznamu za doplačilo bodo sicer še masažni sedeži z možnostjo hlajenja in ogrevanja, štiripodročna klimatska naprava ter paket za večjo kakovost zraka.

Če se vrnemo k infozabavnemu sistemu – Audi je Q8 namenil najboljši sistem MMI navigation Plus, po zaslugi katerega bo potnikom v vozilu zaradi brezžične povezave ves čas na voljo podatkovni prenos podatkov četrte generacije (LTE). Navigacijski sistem bo medtem opremljen s sistemom za beleženje voznikovih preferenc, ki jih bo nato uporabljal pri načrtovanju poti, ljubiteljem pametnih telefonov pa bo najverjetneje še posebej všeč funkcija Audi connect key, ki bo omogočala vstop v vozilo in zagon motorja prek pametnega telefona z operacijskim sistemom Android.

Nabor asistenčnih tehnologij je pričakovano bogat in zajema prilagodljiv radarski tempomat, opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za 360-stopinjski nadzor okolice vozila in celo sistem za opozarjanje pred trkom v robnik. Od leta 2019 pa bo kupcem na voljo še sistem za samodejno parkiranje vozila v garažni hiši.

Zanimivo je, da Audi za zdaj molči o motorizaciji modela Q8, znano pa je, da bodo vsi avtomobili opremljeni z lahkimi hibridnimi pogonskimi sklopi. Ti bodo tako kot pri modelih A7 (in tudi A6) temeljili na 48-voltni tehnologiji, sestavljeni pa bodo iz litij-ionske baterije in zaganjača, ki bo hkrati opravljal vlogo alternatorja. Ob zaviranju bo zmožen zbrati in v baterijo shraniti do 12 kilovatov energije, ki jo bo nato avtomobil sprostil med speljevanjem, pospeševanjem ali 'jadranjem v mestnih središčih' pri hitrostih do 22 kilometrov na uro.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri