Zdaj je dokončno - potem ko so prestavili ustavitev proizvodnje, je Audijev športni dvosed R8 zares končal v - muzeju. In z njim odhaja v zgodovino tudi desetvaljnik.
Ko se je razvedelo, da bo Audi čisto zares ustavil proizvodnjo tega športnika, se je povpraševanje povečalo, tako da so potem potegnili proizvodnjo do konca marca. In zadnje modele seveda prodali zbirateljem z velikimi dobički. In tako je zadnji R8, to je bil Coupé V10 performance quattro Edition s Carbon-Aero-Paketom, že zapeljal v muzej. Po novembru 2023, ko je iz madžarskega Gyora zapeljal zadnji kultni dvosed TT, je to že drugi športni model, ki je žalostno končal v muzeju.
Za konec še povečanje prodaje
Konec tega modela, ki je doživel dve generaciji, prvo leta 2006 in drugo 2015, so napovedovali že nekaj časa. Toda lani so zaradi 49-odstotnega povečanja prodaje (seveda, ob napovedani ustavitvi), podaljšali življenje R8. Kljub temu - lani so globalno prodali le nekaj manj kot 1600 primerkov. Kar glede na ceno, ki je z nekaj dodatki zlahka presegla 200 tisočakov (Nemčija, GT), sploh ni čudno. Zadnja prenova je bila leta 2022, ko so predstavili najzmogljivejši model z zadnjim pogonom, GT z močjo 456 kW (620 KM), ki potegne do stotice v borih 3,4 sekunde!
Naslednik? Ni ga še na vidiku. Čeprav ...
Naslednika ni in ga ne bo - vsaj ne takšnega z motorjem z notranjim zgorevanjem. Če že, potem bo to električno gnan model, toda prav hitro ga zagotovo ne bo. Smiseln pogled v daljno prihodnost športnega kupeja je leta 2018 predstavljen koncept PB18 e-tron, ki je nastal v sodelovanju z oddelkom Audi Sport. Menda pri znamki na tej ravni tehnološkega znanja niti ne računajo na tak model, ki bi ga lahko uresničili šele s prihodom nove generacije baterijske tehnologije, najverjetneje take s trdimi elektroliti, ki bodo lažje in zmogljivejše.
Odhaja tudi V10
In z R8 se je poslovil tudi kultni 5,2-litrski desetvaljnik (V10), ki se je vrtel tudi v 'bratrancu', v Lamborghinijevem Huracanu. No, tudi ta model odhaja iz ponudbe, nasledil ga bo hibridiziran model, ki pa bo na strani ICE motorja uporabljal štirilitrski biturbo V8.
Preberite še