Audijeva prihodnja klasika se poslavlja v najboljši izdaji doslej

Več kot 600 'konjev', pogon izključno na zadnji kolesi in možnost izklopa sistema za nadzor zdrsa koles so podatki, ki obljubljajo enega najbolj zabavnih in čistokrvnih športnikov našega časa.

Audijeva prihodnja klasika se poslavlja v najboljši izdaji doslej (foto: Audi) Audi
4. 10. 2022

Audi je v začetku tega tisočletja veljal za nepremagljivega na dirki za 24 ur Le Mansa. V letih 2000, 2001 in 2002 je nemška avtomobilska znamka zabeležila tri zaporedne zmage, dosežek pa proslavila tudi s konceptom Le Mans quattro, predstavljenim na avtomobilskem salonu v Frankfurtu leta 2003. A razvilo se je precej več. Razvil se je v serijski avtomobil in leta 2006 uzrl luč sveta ter postal eden najbolj prepoznavnih športnih avtomobilov zadnjih let. A njegov konec je pred vrati.

V luči odločitve, da se preusmerijo izključno v proizvodnjo električnih avtomobilov, so se namreč odločili, da upokojijo še zadnji atmosferski desetvaljnik na trgu (ki si ga sicer deli z odhajajočim Lamborghinijem Huracanom). A tega ne bodo storili tiho in neopazno. Tako kot zadnji TT (ki se prav tako poslavlja, a brez naslednika) bo namreč tudi R8 za konec proizvodnje dobil še nekaj zelo zanimivih 'začimb'.

Audi je namreč predstavil tako rekoč labodji spev za model R8 s polnim imenom Audi R8 Coupé V10 GT RWD. In iz imena je jasno že marsikaj. Novinec bo zadržal omenjeni pogonski sklop, a z nekaj prilagoditvami. Motorna moč je namreč narasla na zavidljivih 456 kilovatov ali 620 'konjev', pri čemer pa se prenaša le na zadnji kolesni par. S tem je novi R8 postal najmočnejši Audi s tovrstno konfiguracijo pogona v zgodovini.

Dodatna motorna moč ni edina sprememba na področju pogonskega sklopa. Sprememb je bil namreč deležen tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki zaradi spremenjene programske opreme in drugačnih nastavitev omogoča pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v le 3,4 sekunde. Malenkostno pri tem pomaga tudi 20 kilogramov manjša teža vozila na račun lažjih platišč in zavornega sistema.

Kot da to še ni dovolj in z razlogom, da avtomobil naredijo še nekoliko bolj zabaven, so R8 prvič doslej namenili sedemstopenjski sistem za nadzor zdrsa pogonskih koles. Ta bo omogočal najrazličnejše nastavitve ali možnosti zabave: v prvem programu bo namenjen natančni vožnji po dirkališču za postavljanje najboljših časov, v sedmem programu pa čisto zabavo in možnost zdrsavanja ter kurjenja pnevmatik.

Avtomobil bo podobno kot zadnja izdaja prve generacije odet v 'Suzuka sivo' barvo, izdelanih bo le 333 primerkov z letnico 2023 in verjamemo, da bodo postali takojšnja klasika. Ob tem naj omenimo, da bo za posamezen primerek treba odšteti najmanj 225.000 evrov. Vseeno pa duh R8 in morda celo ime ne bosta utonila v pozabo. Sredi desetletja bo namreč na trg prišel povsem nov, a električno gnan avtomobil, ki pa naj bi na vseh področjih sledil aktualni generaciji – razen pri pogonu.