Autobest: preizkus dometa električnih avtomobilov

24. 7. 2018 | Jure Šujica
Deli

Pod drobnogledom so se znašli avtomobili, katerih doseg z enim polnjenjem po tovarniških podatkih znaša več kot 200 kilometrov, v prihodnosti pa bo kriterijev ocenjevanja predvidoma še več.

Pogosto poslušamo na eni strani, kako je domet električnih avtomobilov še vedno premajhen za vsakdanjo rabo, po drugi strani pa obljube proizvajalcev o več sto kilometrov dosega, ki naj bi ga njihovi avtomobili bili sposobni doseči. Kakšen pa mora pravzaprav biti domet avtomobila z enim polnjenjem, da ga lahko označimo za vsakodnevno uporabnega?

S tem so se ukvarjali tudi člani žirije Autobest (katerega del je po zaslugi našega urednika, ki je član žirijeAutobest, tudi Avto magazin), ko so pripravili letošnji test – prvi v vrsti – električnih avtomobilov, poimenovan Neodvisni test realne porabe električnih vozil. Vanj je bilo umeščenih 10 najbolje prodajanih električnih avtomobilov na evropskem trgu, pri katerih avtonomija po tovarniških podatkih znaša več kot 200 kilometrov. »Ta razdalja je daljša od katerekoli poti v službo, s čimer so tovrstni avtomobili vsakodnevno uporabni, kar hkrati pomeni tudi odprava strahu pred prenizkim dosegom,« je bil jasen Dan Vardie, ustanovitelj in predsednik združenja Autobest.

Testiranje je ob sodelovanju s špansko spletno stranjo Coches.net potekalo v španski Barceloni. Vožnja se je začela in končala na tamkajšnjem znamenitem dirkališču Catalunya Circuit, vmes pa smo po urbanem naselju, primestnih cestah in avtocesti prevozili skupno 180 kilometrov, pri čemer so vsa vozila ves čas delovala v normalnem programu, vozniki pa smo si vozila izmenjavali, s čimer so izničili faktor različnega sloga vožnje. Ob vrnitvi na dirkališče smo vozila nato znova napolnili, nato pa celotno pot še enkrat prevozili, s čimer smo zagotovili natančen podatek o povprečni porabi. Avtomobile smo nato zapeljali na stezo, kjer smo z njimi vozili s hitrostjo 70 kilometrov na uro, vse dokler ni zmanjkalo elektrike.

Tesla najdlje, a najbolj potratna, razočaral Jaguar

Kot omenjeno, je bilo na testu 10 avtomobilov: BMW i3, Hyundai Ioniq EV, Jaguar I-Pace, Kia Soul, Nissan Leaf, Opel Ampera-e, Renault Zoe, Tesla Model X in Model S in Volkswagen Golf. Ob tem je treba poudariti, da so bili vsi avtomobili popolnoma serijski, izjema je bil le Jaguar, saj serijski še ni bil na voljo, zato se je prizkusa udeležil zgodnji predprodukcijski avtomobil, izdelan za potrebe predstavitve avtomobila. Ta je bil opremljen s starejšo programsko opremo in se je tako izkazal slabše, kot bi se serijska prodajna različica. 

Gledano absolutno sta največ kilometrov z enim polnjenjem naredili Tesli, Model X 400,1 in Model S 422,7 kilometra, pri čemer pa je treba opozoriti, da sta bila omenjena avtomobila opremljena z najmočnejšima baterijskima sklopoma s kapaciteto 100 kilovatnih ur. Sami smo zato pripravili dva indeksa upoštevanja učinkovitosti avtomobilov, kjer je prvi indeks upošteval razmerje med registriranim dometom po standardu WLTP in dejanskim dometom ter drugim, ki je meril porabo energije med vožnjo.

V prvi kategoriji je tako slavil Kia Soul, pri katerem je bil ocenjen doseg po standardu WLTP 185 kilometrov, medtem ko je v realnosti znašal kar 220,3 kilometra oziroma 118 odstotkov ocenjene vrednosti. Sicer so ocenjeno vrednost standarda WLTP presegli štirje avtomobili, poleg Soula še i3, Ioniq in Golf, z 99,3 odstotka pa je bila blizu tudi Ampera-e. Najslabše se je na drugi strani s 65 odstotki izkazal predserijski Jaguar.

Čeprav sta imeli vozili znamke Tesla največji domet, sta imeli hkrati skoraj najslabši izkoristek energije. Z vsako kilovatno uro energije sta namreč lahko prevozili le štiri (Model X) oziroma 4,23 (Model S) kilometra poti. Za njima je s 3,48 kilometra zaostal le Jaguar. Z izjemo Nissana Leafa so na drugi strani vsi avtomobili z eno kilovatno uro energije prevozili več kot šest kilometrov, slavila pa sta BMW i3 in Hyundai Ioniq s 6,98 oziroma 6,95 kilometra.

»Naš cilj je bil preveriti dejansko porabo vozil, kako močno ta odstopa od podatkov WLTP ter kakšen domet lahko uporabniki pričakujejo ob nakupu. Vseeno pa ti podatki veljajo kot referenca in predstavljajo rezultate za razmere v Barceloni. Hkrati v sklopu projekta Ecobest Challange že pripravljamo izboljšave testov, ki jih bomo predstavili prihodnje leto,« pa je ob zaključku dejal Vardie.

 

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel