Na nemških cestah razmere v prometu postajajo vse bolj nepremišljene in agresivne, kaže raziskava Insurers Accident Research (UDV) o varnosti v cestnem prometu.
Raziskavo v rednih časovnih presledkih izvajajo od leta 2010, v primerjavi s prejšnjimi študijami pa so se v letošnji vse vrednosti poslabšale. Vsaj eden od petih voznikov »očisti« vozni pas z utripanjem žarometov. Skoraj tretjina (31 odstotkov), ko jih drugi prehitevajo, občasno pohodi stopalko za plin. Šef UDV Siegfried Brockmann je bil ob predstavitvi študije v Berlinu zgrožen: "Sprejeti poškodbo ali celo smrt drugih iz jeze ali za lastno korist je popolnoma nesprejemljivo."
Čeprav večina udeležencev v prometu vidi agresijo kot velik problem, se premalo zavedajo, da k njej prispevajo tudi sami. Podobno kot v preteklih letih se tudi tokrat percepcije anketirancev o sebi in drugih močno razlikujejo. 96 odstotkov vseh voznikov odgovarja, da kolesarje prehitevajo na zadostni razdalji, hkrati pa 93 odstotkov drugih voznikov zaznava, da kolesarje prehitevajo preblizu. Kolesarji sami niso kaj dosti boljši pri samopodobi: skoraj polovica priznava, da se občasno premaknejo na pločnik, a to vedenje opažajo pri 92 odstotkih drugih kolesarjev.
Kljub temu se večina udeležencev v prometu v Nemčiji na cestah še vedno počuti varno ali celo zelo varno. Vrednost se je nekoliko povečala s 55 odstotkov v letu 2019 na 56 odstotkov. Na splošno se moški (64 odstotkov) počutijo bistveno bolj varne kot ženske (49 odstotkov). Zato ni presenetljivo, da se ženske veliko pogosteje zavzemajo za strožje uk
repe za spodbujanje varnosti v cestnem prometu. Oboje je bilo razvidno tudi iz vseh prejšnjih raziskav. Ko gre za same ukrepe, je uredba o ničelni količini alkohola v krvi najbolj množična zahteva z 68 odstotki. Ta vrednost je bila leta 2019 za 8 odstotkov višja.
Preberite še: Ta slovenska voditeljica je strastna motoristka: najprej je vozila Hondo, zdaj vozi Moto Guzzi, a branila se ne bi niti Harleyja
BONUS VIDEO: Mercedes-Benz GLA: Lahko upraviči premijsko ceno?
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"