Prve tovarne že zaganjajo proizvodnjo.
Koronavirus je pred nekaj tedni skorajda čez noč ugasnil celotno avtomobilsko industrijo v Evropi in Aziji. In čeprav virus vse do danes še ni bil zajezen, se avtomobilski proizvajalci počasi začenjajo privajati na trenutno situacijo in že začenjajo počasni zagon tovarn. Vsaj nekateri izmed njih bodo tako, kolikor je le mogoče, zmanjšali škodo, ki bo nastala zaradi aktualnega zaprtja.
Med prvimi, ki so se odločili za zagon proizvodnje v Evropi, je korejska znamka Kia. Hyundaieva sestrska znamka ima svojo tovarno v mestu Zilina na Slovaškem, državi, kjer so do torka zabeležili le 548 primerov okužb s koronovirusom in pa dve smrtni žrtvi – brez smrtnih žrtev ostajata le še Malta in Vatikan, Slovaška pa je na tretjem mestu skupaj z Latvijo. Ob tem pri Kii poudarjajo, da bo proizvodnja omejena zgolj na posamezne modele in izvedenke; na katere, pa bo odvisno od sestavnih delov, ki bodo v danem trenutku na voljo. Vsi delavci bodo poleg tega vsak dan pred vstopom v tovarno temeljito pregledani.
V aprilu morda tudi drugi; škoda je že astronomska
Prav 'ugodni' pogoji na Slovaškem pa bi lahko pripeljali do zagona tudi v drugih tamkajšnjih tovarnah. PSA bi tako lahko svoj obrat zagnal že po 13. aprilu, medtem ko bi Volkswagen svojo tovarno v Bratislavi, ki služi proizvodnji največjih koncernskih SUV-ov (Volkswagen Touareg, Audi Q7 in Bentley Bentayga) ter mestnih malčkov (Volkswagen Up, Seat Mii in Škoda Citigo) lahko zagnal teden dni pozneje. Še posebno Škoda pri tem opozarja, da bodo morala biti odprtja tovarn izvedena v sodelovanju z lokalnimi oblastmi.
Medtem pa se že kažejo prvi obrisi škode, ki jo je povzročil izbruh koronavirusa. Po poročanju portala Automotive News Europe je namreč prodaja novih vozil v marcu na največjih trgih po Evropi upadla tudi za več 10 odstotkov. Največji upad prvih registracij vozil so s 85 odstotnim upadom zabeležili Italijani, enak je bil upad tudi v Nemčiji. Francozi so medtem zaznali 72-odstotni upad, Španci 69-odstotni upad, Britanci pa 'le' 44-odstotni upad. A to nikakor ni vse. Tudi če se bo situacija kmalu umirila, je v Evropi letos mogoče pričakovati kar 12-odstotni padec prodaje novih vozil, številka pa bo, če se situacija ne bo kmalu umirila, bržčas še višja.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?