Avtomobilska združitev leta je končana - kdo bo glavni?

18. 12. 2019 | Jure Šujica
Deli
Avtomobilska združitev leta je končana - kdo bo glavni? (foto: PSA)
PSA

Pogodba o združitvi je že podpisana.

Z današnjim dnem bo svetovno avtomobilsko industrijo krojil nov koncern, nov veliki igralec, četrto največje ime v tej panogi na svetu. Jasno, govora je o skupnem podjetju koncernov PSA in FCA, o katerem je bilo v minulih mesecih kar nekaj govora. S tem so se dokončno uresničile napovedi strokovnjakov, da bo pogodba o združitvi podpisana še pred koncem letošnjega leta. To se je namreč zgodilo prav danes.

Novo podjetje bo kot rečeno s skupno letno prodajo 8,7 milijona vozil v letu 2018 postalo četrto največje na svetu v celotni industriji, saj skupno vrednost strokovnjaki ocenjujejo na okrog 47 milijard dolarjev oziroma 42,3 milijarde evrov, s čimer bo po vrednosti nekoliko prehitelo tudi ameriški Ford. Letni dobiček naj bi znašal nekaj manj kot tri milijarde evrov.

Novo podjetje, ki bo pod svojim okriljem združilo znamke Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall, Fiat, Maserati, Chrysler, Dodge, DS, Alfa Romeo in Jeep, bo upravljal 11-članski upravni odbor, v katerem bo število mest enakomerno razdeljeno med obe dosedanji znamki predstavnike delavcev. Vseeno bo vsaj v začetku pričakovati, da bo imel PSA nekoliko večji vpliv. Nenazadnje je sam koncern v nekoliko boljši kondiciji, hkrati pa bo generalni direktor novega konglomerata prav dosedanji šef koncerna PSA Carlos Tavares. Njegova desna roka bo po pričakovanjih Mike Manley.

Odvečne kapacitete v prid Peugeota

Združitev bo seveda prinesla skupen razvoj novih tehnologij, posledično pa tudi občutne prihranke. Ti naj bi bili najbolj opazni prav na tem področju in na področju razvoja novih platform, seveda pa bodo tukaj tudi prihranki, povezani s transportom in logistiko.

Prihranki naj na drugi strani ne bi bili vezani na morebitna odpuščanja in zapiranje tovarn. Slednjih, v katerih je izkoristek proizvodnih kapacitet precej slab, je namreč še posebno na italijansko-ameriški strani precej, zaradi česar se pojavlja bojazen, da bi lahko z združitvijo in posledično optimizacijo delo izgubilo na stotine tisoče delavcev. Tako italijanska kot francoska vlada naj bi zato v prihodnjih mesecih budno spremljali dogajanje v podjetju. A če se bodo pri Peugeotu resnično odprla vrata na ameriški trg, kamor podjetje srednjeročno cilja že lep čas, bodo dodatne kapacitete hitro postale zasedene.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol