Avtomobilski salon IAA leta 2021 nič več v Frankfurtu?

16. 9. 2019 | Jure Šujica
Deli

Medtem, ko se med drugim pojavaljajo predlogi o vsakoletni selitvi, nemška avtomobilska organizacija VDA ostaja (preveč) konzervativna.

Avtomobilski saloni v Evropi zadnja leta doživljajo precejšnjo krizo, vsaj kar se tiče udeležbe s strani avtomobilskih proizvajalcev. A če za ženevski salon še nekako velja, da se ga udeleži večina avtomobilskih znamk, prisotnih na evropskih trgih, salon v Frankfurtu, ki je nekdaj veljal za največjega v Evropi, danes pa si v želji po čim večjem obisku termin vsako leto izmenjuje s salonom v Parizu vsako leto beleži več odpovedi. Tako smo recimo letos lahko pogrešali Citroen in Peugeot, Alfa Romeo, Aston Martin, vse japonske znamke z izjemo Honde in še bi lahko naštevali.

Število razstavljavcev se je tako v primerjavi z lanskim letom zmanjšalo kar za 20 odstotkov, za 16 odstotkov manjši pa je tudi prostor namenjen razstavljavcem. Mercedes-Benz, sicer največja znamka na salonu je tako svoj razstavni zmanjšala za 30 odstotkov, BMW pa je proračun za salon zmanjšal za kar dve tretjini. Nissan, ena izmed znamk, ki so bile odsotne, si je ob tem na račun organizatorjev celo privoščil svojevrstno šalo in pripravil kar svoj frankfurtski avtomobilski salon.

Selitve in več mobilnosti

Razlogov za ta pojav je več, pri čemer pa večina niti ni vezanih na finance. Po mnenju številnih avtomobilskih strokovnjakov je namreč aktualni koncept avtomobilskih salonov enostavno zastarel in neprimeren za današnjo avtomobilsko sceno. Postavitev avtomobilov na razstavne prostore enostavno, kjer jih obiskovalci nato prosto opazujejo namreč še zdaleč ne zadostuje, pa tudi dvorane, posvečene starodobnikom in konferencam namreč ne zadostujejo več. Nenazadnje avtomobilski proizvajalci vse pogosteje svoje avtomobile predstavljajo na samostojnih dogodkih, kjer so zagotovljeno v središču pozornosti. Ironično pri tem je, da velik delež takšnih predstavitev poteka ravno pred samimi saloni, zaradi česar so obiskovalci pogosto prikrajšani za prave premiere.

Organizatorji avtomobilskega salona IAA pa kot kaže vseeno še niso vrgli puške v koruzo. Po poročanju nemškega časnika Handelsblatt naj bi namreč razmišljali o tem, da bi popolnoma spremenili celoten koncept salona. V prihodnje naj bi tako namesto v Parizu in Frankfurtu potekal v različnih evropskih mestih in regijah, pri čemer pa naj bi bil dogodek vezan ne le na avtomobilsko industrijo, pač pa na mobilnost na splošno. Vse skupaj naj bi tako potekalo podobno kot recimo svetovna razstava ali pa olimpijske igre, kjer se organizatorji potegujejo za organizacijo dogodka, znotraj katerega pa bi bile recimo predstavljene tudi nove rešitve na področju urejanja prometa, ki bi jih nato omenjena mesta obdržala v uporabi tudi po koncu samega salona.

Zanimivo pa je, da se z omenjenim predlogom ne strinja združenje nemške avtomobilske industrije VDA, saj je njen obstoj v veliki meri odvisen ravno od denarja, ki ga proizvajalci namenijo za postavitev razstavnih prostorov. Po njihovem mnenju bi bilo namreč potrebno sprejeti kompromis, kar pomeni, da obdržati salon na dosedanji (oziroma obeh obstoječih) lokacijah, a ob tem stremeti k nadaljnjemu razvoju, hkrati pa vseeno nameniti več pozornosti sami mobilnosti. Očitno je tako, da bo pot do rešitve dolga in težka.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj