Avtomobilski industriji se obeta črna prihodnost, je že čas za alarm?

Manjše število registriranih avtomobilov kaže, da mladih lastništvo ne zanima in raje iščejo druge oblike mobilnosti.

Zdi se, da je lastništvo avtomobilov vse bolj v nemilosti. Registracije osebnih avtomobilov v Evropi so se leta 2022 zmanjšale za 10,4 odstotka na 12,8 milijona, v primerjavi z letom 2019 pa je bil upad še izrazitejši in je skupna količina padla za 29 odstotkov ob 4,5 milijona novih registracijah manj.

Nedvomno so k zamudam pri dobavi novih avtomobilov zaradi pomanjkanja polprevodnikov pripomogle tudi inflacija, vojna v Ukrajini in energetska kriza, res pa je tudi, da je ljubezen do avtomobilov usahnila in to ni več statusni simbol.

Napovedi o koncu lastništva avtomobilov je sprožil prihod milenijcev oziroma tistih, rojenih med letoma 1981 in 1996, generacije, katere vstop na trg dela je sovpadel z recesijo 2007–2009. Že ta generacija je raje delila avtomobile kot jih imela v lasti.

Zaradi stroškov, povezanih z lastništvom in vzdrževanjem avtomobila, v kombinaciji z željo po tehnologiji in storitvah na zahtevo, so za milenijce nove priložnosti storitev prevoza in skupne vožnje privlačnejše kot lastništvo avtomobila. Po podatkih revije Transportation Research se milenijci vozijo 8 odstotkov manj kot generacija X in 9 odstotkov manj kot rojeni v letih "baby booma".

Generacija Z, rojena po letu 1996, je prva generacija, ki je odraščala z internetom in pametnimi telefoni, in velja za najbolj kritično potrošniško skupino, pri kateri digitalni tržniki veliko težje predvidijo nakupne preference.

Danes so ti digitalno podkovani mladi tisti, ki skrbijo proizvajalce avtomobilov. Zdi se, da se ta generacija izogiba vožnji in se namesto tega odloča za bolj trajnostne alternative, kot sta kolesarjenje in javni prevoz.

Preberite še: 5 najdražjih ameriških mišičnjakov vseh časov: največji oboževalci odšteli tudi nekaj manj kot štiri milijone

BONUS VIDEO: BMW Serije 7 je novo merilo avtomobilskega prestiža in ekscesov – poglejte si tehnološke igračke, s katerimi navdušuje

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol