Spremembe na vrhu: Kateri je trenutno največji avtomobilski proizvajalec na svetu? (razkrivamo)

31. 5. 2022 | Jure Šujica
Deli

Premišljeno načrtovanje proizvodnje in dobave je očutno obrodilo sadove.

Kako 'velik' je nek avtomobilski proizvajalec lahko merimo na več načinov, verjetno najboljše merilo pa je količina avtomobilov, ki jih prodajo vsako leto.

Svoj čas, to je pred izbruhom covida, je veljalo, da vrh predstavljata koncern Volkswagen in pa Toyota, še pred tem pa se je za vrh lestvice (pod Ghosnovim) vodstvom boril tudi Renault.

Epidemija je skupaj s krizo pri dobavi polprevodnikov situacijo močno spremenila, poslabšala. Proizvodne številke praktično vseh proizvajalcev so se namreč občutno zmanjšale, pri nekaterih bolj, pri drugih manj.

Preberite še: Evropski avtomobilski trg: je izboljšanje na vidiku?

Situacija pa se še naprej spreminja, zaenkrat v negativno smer. To še posebej velja za koncern Volkswagen, kjer v letošnjem letu do konca aprila beležijo kar 26-odstoten upad prodaje novih vozil.

6-odstotni proti 26-odstotnemu padcu

Toyotin upad je bil na drugi strani doslej zgolj 5,8-odstoten, kar posledično kaže na to, da bi Toyota lahko še tretje leto zapored osvojila naziv največjega avtomobilskega proizvajalca na svetu. In to z naskokom.

Razlika med Toyoto in Volkswagnom v letošnjem letu namreč znaša že več kot milijon vozil, kar pomeni, da bo do konca leta ob nadaljevanju aktualnih trendov presegla tri milijone prodanih vozil.

Posledično bi Volkswagen lahko izgubil še kakšno mesto. Nenazadnje se zna zgoditi, da pri Volkswagnu ne bodo dosegi niti devet milijonov izdelanih vozil, kolikor so jih proizvedli lani.

Eden izmed razlogov za relativno majhen upad Toyotine proizvodnje (v primerjavi s Volkswagnovo) je tudi, kot pojasnjuje generalni direktor znamke, Akio Toyoda, v uspešnem sodelovanju z dobavitelji.

Z njimi so namreč pripravili nov strateški plan, po zaslugi katerega so preprečili kronično pomanjkanje sestavnih komponent za nova vozila.

Ne glede na zgornje rezultate pa bi se situacija v prihodnjih mesecih vseeno lahko nekoliko umirila.

Pri Volkswagnu so namreč v začetku maja napovedali, da pričakujejo izboljšanje na področju dobave novih delov, s čimer se bodo znova približali nekdanjim proizvodnim številkam.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel