Avtomobilski saloni še niso mrtvi. Tako so se ga lotili Španci ...

Avtomobilski saloni počasi , morda prepočasi spet vstajajo od mrtvih. Ne vsi uspešno. Kako bo šlo španskim organizatorjem v Barceloni bo pokazal čas

Avtomobilski saloni še niso mrtvi. Tako so se ga lotili Španci ... (foto: Matjaž Korošak) Matjaž Korošak
30. 9. 2021

Lani je salon, ki poteka pod okriljem mednarodne organizacije OICA, odpadel, kot sicer praktični vsi podobni dogodki po svetu. Letos je organizatorjem iz Barcelone uspelo postaviti na noge salon (vrata bodo odprta do 10.10), ki bi lahko ravno zaradi razmer, v katerih je nastal, dobil večji odmev in pomen. Organizatorji (ANFAC - Špansko združenje proizvajalcev avtomobilov in tovornjakov) so namreč našteli kar 23 znamk na veličastnem prireditvenem prostoru pod umetnostno galerijo (Fira de Barcelona), ki je umeščen blizu centra mesta, tik ob nekdanji veliki bikoborski areni na Španskem trgu.

IAA proti Barceloni?

Po salonu IAA v Muenchnu, ki ga je tako kar težko poimenovati, se zdi formula Špancev mnogo bolj učinkovita, saj razstavnega prostora niso drobili po mestu, ampak so vse, kar v svet sodobne mobilnosti spada, pripeljali na razstavni prostor - vključno s testnimi vožnjami, med halama 1 in 8, pa prostorom za sodobno mobilnost in mobilnost zadnjega kilometra, elektromobilnostjo, ...

Je pa res, da salon v Barceloni zagotov nima (še) takšnega imena in pomena kot IAA, zato je bilo letos zastopanih 'le' 23 znamk, kar je približno polovico tega, kar so obiskovalci lahko videli leta 2019. Pa še o tem pravijo, da gre kar za mali čudež (manjkala je na primer celotna skupina Stellantis, ki ima tako ali tako svoj pogled na salone, pa tudi Volkswagen - razen seveda domačega Seata in Cupre). No, seveda bodo obiskovalci gotovo najbolj pogrešali prestižne super- in hiperšportnike, ki so običajno sol in poper vsake takšne prireditve.

Nekaj zanimivih novosti

Seveda je bilo tudi nekaj pomembnih evropskih in svetovnih novosti - tako je novi kompaktni Hondin SUV HR-V doživel premierno salonsko predstavitev. Novi model podaja tudi nov oblikovalski jezik in hibridni pogonski sklop (z nekaj več moči in močnejšo baterijo), ki ga poznamo iz Jazza. Zagotovo je še povsem sveža prenovljena Fordova Fiesta, ki z osveženimi potezami išče nove kupce.

Tudi Hispano Suiza se je moral pokazati domači javnosti z svojim super luksuznim športnikom Carmen - seveda z električnim pogonom in 1114 'konji'. Nekaj dni od uradne predstavitve je minilo tudi pri Nissanu, kjer so pokazali novega LGV-ja, ki bazira na Kangooju. Tudi KIA je imel kaj pokazati - poleg električnega križanca EV6 (do 430 kW), ki šele prihaja na trge  so pokazali tudi povsem novega Sportaga, zdaj tudi v športnejši GT-Line izvedbi.

Domača Cupra je imela seveda dovolj velik prostor, edini namensko zgrajen na salonu. Tokrat so vabili predvsem s (končno) serijskim modelom Born (tudi ime je dobil po četrti v BArceloni), ki ga bomo tudi v uredništvu kmalu lahko zapeljali, tehniko pa si deli s VW modelom ID.3. Tudi BMW in Mercedes sta na salon pod Montjuicom pripeljala svoje novosti iz salona IAA, kjer je zagotovo največ pozornosti plenil zastavonoša elektormobilnosti znamke z zvezdo EQS in novi bavarski veliki električno gnani iX (240 kW/326 KM).