Avtonomni avtomobili tarča kritik ameriških senatorjev, zahteve po ureditvi zakonodaje

23. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Nedavna prometna nesreča, v kateri je avtonomni avtomobil podjetja Uber zbil peško, je sprožil val polemik in ugibanj o dejanski varnosti avtonomnih vozil in potrebah po ureditvi omenjenega področja.

Razvoj avtonomnih avtomobilov se nezadržno razvija naprej, na kar ne nazadnje kažejo tudi avtomobilski proizvajalci, ki ves čas predstavljajo napredek in razvoj avtonomnih avtomobilov; vse v želji po (vsaj na videz) čim večji varnosti. Prav varnostni vidik pa je tisti, ki bi razvoj avtonomnih avtomobilov in njihovo testiranje v javnem prometu lahko že v prihodnjih tednih močno omejil.

Glavnina razvoja avtonomnih vozil trenutno poteka v ZDA, od koder prihajata tudi Tesla in Uber. Prav ti dve podjetji pa sta v zadnjem letu dni zabeležili po en primer prometne nesreče svojih avtonomnih oziroma polavtonomnih vozil s smrtnim izidom. V luči teh dogodkov se je zato po poročanju ameriškega spletnega portala Automotive News tamkajšnja vlada odločila, da bo odločneje posegla v urejanje tega področja in vzpostavila večji nadzor nad razvojem tehnologije.

Srž celotnega problema je v tem, da gre za relativno novo sfero avtomobilizma, o kateri zakonodajna oblast in organizacije, ki skrbijo za varnost v prometu, vedo bolj malo, zato je bilo urejanje tega področja v praksi prepuščeno avtomobilskim proizvajalcem. Samo 27 zveznih držav je tako bodisi razmišljalo ali sprejelo kakršenkoli akt, povezan z uporabo avtonomnih avtomobilov, pri čemer so omenjeni zakoni v nekaterih državah v praksi le sami sebi namen. Kritiki zato s prstom kažejo na proizvajalce, ki so pozornost namesto varnosti v prometu, standardom in ne nazadnje urejanju področja odškodninske odgovornosti v primeru prometnih nesreč namenjali predstavitvam prednosti, ki jih bodo avtonomni avtomobili prinesli.

Nad delovanjem nenavdušeni tudi zagovorniki avtomobilov

Vlada je sicer pred mesecem dni že obravnavala predlog zakona, ki bi celovito pripomogel k ureditvi omenjenega področja, a se je zataknilo pri delu, ki ureja izdajo dovoljenj za izdelavo in testiranje samovozečih avtomobilov ter postavlja standarde, ki bi jih moralo podjetja dosegati. Avtor omenjenega predloga je bil senator Indiane, Ed Soliday, nekdanji podpredsednik oddelka za varnost pri letalski družbi United Airlines, ki zdaj s prstom kaže na avtomobilske proizvajalce in interesne skupine, ki zagovarjajo razvoj avtonomnih avtomobilov. Po njegovem mnenju se namreč ti borijo za čim bolj ohlapno zakonodajo, kar bi jim še naprej omogočalo nemotena testiranja zunaj laboratorijev in poligonov.

»Dejansko nas imajo za neumne, in to nas zelo moti. Spremeniti morajo svoj odnos!« je dejal Soliday, ki v politični sredini dobiva vedno večjo podporo. Je torej končno napočil čas, da tudi zakonodaja začne slediti razvoju avtonomnih avtomobilov in tako uredi omenjeno področje ter s tem prepreči morebitne prometne nesreče v prihodnosti? Hkrati pa je ta situacija lahko tudi spodbuda vsem drugim državam, da hitro in brez pritiskov avtomobilske industrije razmislijo o ureditvi zakonodaje na področju avtonomnih vozil, še preden bodo ta široko dostopna na trgu.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"