Baterija prihodnosti se dokazuje, ampak ...

Pri Volkswagnu so objavili prve teste nove generacije baterije s trdnimi elektroliti, ki veljajo za naslednji veliki preboj na področju elektromobilnosti. In testni rezultati res obetajo ... 

Pri Volkswagnu seveda niso ne prvi ne edini, ki se intenzivno ukvarjajo in vlagajo v novo generacijo baterij s trdnim elektrolitom, toda pri Volkswagnu (oziroma podjetju PowerCo, ki je testiralo baterijo) so zdaj opravili intenzivne teste in rezultati, ki so jih sporočili, so obetavni. V laboratoriju so namreč simulirali približno 1000 polnilnih ciklov baterije, kar naj bi ustrezalo kakšnim 400.000 prevoženim kilometrom. In pri tem ugotovili, da je baterija v tem obdobju izgubila le približno pet odstotkov zmogljivosti!

Profimedia

Potrjene boljše zmogljivosti

Trenutni standard v industriji narekuje, da lahko baterija po 700 polnilnih ciklih izgubi 20 odstotkov zmogljivosti, kar pomeni, da nova tehnologija (ki seveda sploh ni več tako nova) praktično ne pozna staranja. Seveda ima takšna baterija tudi kup drugih prednosti - ena poglavitnih je večja energetska gostota (in s tem povezana masa, med 30 in 50 odstotki več), večja (termalna) stabilnost, hitrejše polnjenje in praznjenje, manjši ogljični odtis pri izdelavi, ... seveda v primerjavi z li-ionskimi baterijami s tekočim elektrolitom, ki so danes mera stvari. 

V novo tehnologijo vlagajo vsi večji 'igralci' na trgu

Poleg Volkswagna, ki  v podjetje QuantumScape vlaga že približno 10 let, se intenzivno ukvarjajo z razvojem tovrstne baterijske tehnologije tudi pri Toyoti (kjer s kemijskim gigantom Idemitsu Kosan Co. omenjajo leto 2027 kot začetek serijske izdelave) ter Hondi in Nissanu, kjer omenjajo leto 2028 kot datum prihoda na trg.

Profimedia

BMW in Ford sta že 2022 vložila v podjetje SolidPower, medtem ko je konkurenčno podjetje Factorial Energy privabilo milijone Mercedes-Benza in Stellantisa. Toda serijska izdelava je še vedno oddaljena več let, večina strokovnjakov pa meni, da preboja in serijske izdelave 'super baterije' ni pričakovati pred koncem desetletja.

BMW

Baterije s trdnimi elektroliti sicer nadomeščajo običajni tekoči elektrolit (litijeva sol) in separator, oba vnetljiva, s trdnim separatorjem iz keramike, stekla ali polimerov. Separator tako postane medij, skozi katerega prehajajo ioni.

Preberite še: Znana je izhodiščna cena za novega Dusterja

BONUS VIDEO: S temi izboljšavami je Lexus RX postal nevaren tekmec med prestižnimi SUV-ji